Maturita z matematiky nanečisto na VŠB-TU Ostrava II
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27600%2F11%3A10227510" target="_blank" >RIV/61989100:27600/11:10227510 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Maturita z matematiky nanečisto na VŠB-TU Ostrava II
Popis výsledku v původním jazyce
Nedostatečné znalosti z matematiky u studentů nastupujících do prvních ročníků technických vysokých škol jsou častou příčinou neúspěchu ve studiu. Je to jen utkvělá představa vysokoškolských pedagogů nebo holá skutečnost? Autoři předkládaného článku využili příležitosti zavedení tzv. státní maturity z matematiky a s použitím typového zadání zveřejněného v [7] a úloh testovacího kola použitých v akademickém roce 2010/2011 prověřili znalosti studentů 1. ročníku pěti technických fakult VŠB ? TU Ostrava. Výsledky jsou spíše alarmující než povzbudivé. Řada studentů by u maturity neuspěla. Přitom znalosti požadované v testu příliš nepřesáhly požadavky kladené na absolventy základních škol. V textu je proveden rozbor výsledků z pohledu fakult, jejichž studenti se testu podrobili a z pohledu typu středních škol, které studenti absolvovali.
Název v anglickém jazyce
SCHOOL-LEAVING EXAM FROM MATHEMATICS EXPERIMENTALLY AT VŠB - TU OSTRAVA II
Popis výsledku anglicky
Lack of knowledge of mathematics is a common cause of failure in a study for the students entering the first year at technical universities. Is it just a fixed idea of university teachers, or is it a sober reality? The authors of the presented article used the occasion of the introduction of a so called national graduation (secondary-school-leaving examination) in mathematics. Using a type assignment published in [7] and the exercises of the test run in the academic year 2010/2011, we examined the knowledge of students of the first grade at five technical faculties of VSB ? TU Ostrava. The results are more alarming than encouraging. Many students would not succeed in the school-leaving examination, although the knowledge required in the test did not much exceed the requirements for graduates of primary schools. The text includes an analysis of the results in terms of faculties whose students undergo the test and in terms of types of secondary schools whose students graduated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
10 th International Conference Aplimat
ISBN
978-80-89313-51-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1672
Strana od-do
1317-1324
Název nakladatele
Slovenská technická univerzita v Bratislavě - Strojnícka fak
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
1. 2. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—