Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Maturita z matematiky nanečisto na VŠB-TU Ostrava II

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27600%2F11%3A10227510" target="_blank" >RIV/61989100:27600/11:10227510 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Maturita z matematiky nanečisto na VŠB-TU Ostrava II

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nedostatečné znalosti z matematiky u studentů nastupujících do prvních ročníků technických vysokých škol jsou častou příčinou neúspěchu ve studiu. Je to jen utkvělá představa vysokoškolských pedagogů nebo holá skutečnost? Autoři předkládaného článku využili příležitosti zavedení tzv. státní maturity z matematiky a s použitím typového zadání zveřejněného v [7] a úloh testovacího kola použitých v akademickém roce 2010/2011 prověřili znalosti studentů 1. ročníku pěti technických fakult VŠB ? TU Ostrava. Výsledky jsou spíše alarmující než povzbudivé. Řada studentů by u maturity neuspěla. Přitom znalosti požadované v testu příliš nepřesáhly požadavky kladené na absolventy základních škol. V textu je proveden rozbor výsledků z pohledu fakult, jejichž studenti se testu podrobili a z pohledu typu středních škol, které studenti absolvovali.

  • Název v anglickém jazyce

    SCHOOL-LEAVING EXAM FROM MATHEMATICS EXPERIMENTALLY AT VŠB - TU OSTRAVA II

  • Popis výsledku anglicky

    Lack of knowledge of mathematics is a common cause of failure in a study for the students entering the first year at technical universities. Is it just a fixed idea of university teachers, or is it a sober reality? The authors of the presented article used the occasion of the introduction of a so called national graduation (secondary-school-leaving examination) in mathematics. Using a type assignment published in [7] and the exercises of the test run in the academic year 2010/2011, we examined the knowledge of students of the first grade at five technical faculties of VSB ? TU Ostrava. The results are more alarming than encouraging. Many students would not succeed in the school-leaving examination, although the knowledge required in the test did not much exceed the requirements for graduates of primary schools. The text includes an analysis of the results in terms of faculties whose students undergo the test and in terms of types of secondary schools whose students graduated.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    10 th International Conference Aplimat

  • ISBN

    978-80-89313-51-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1672

  • Strana od-do

    1317-1324

  • Název nakladatele

    Slovenská technická univerzita v Bratislavě - Strojnícka fak

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 2. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku