Supervize učitelských sborů pohledem supervizorů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10420609" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10420609 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=h8liB.VLK9" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=h8liB.VLK9</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Supervize učitelských sborů pohledem supervizorů
Popis výsledku v původním jazyce
Supervize je pojem, který se v posledních letech ve školním prostředí objevuje čím dál častěji. Minimálně se s ním školy setkávají v tzv. šablonách, jejichž prostřednictvím mohou žádat o finanční podporu pro jejich zavedení. Bohužel se ale stále nejedná o zcela známý a rozšířený pojem, u něhož by si vyučující byli jisti jeho významem a měli s ním dokonce profesní zkušenost. Supervize je modelem profesního sdílení, které slouží k profesnímu rozvoji. Provádí ji školený supervizor, který do školy přichází jako externista. Právě nutnost otevřít se "cizinci" může na některých školách být zdrojem nedůvěry a obav. Cílem tohoto článku je proto představit supervizi jako užitečný nástroj, a to právě z perspektivy samotných supervizorů, kteří do škol vstupují.
Název v anglickém jazyce
Supervision of teaching staff from the point of view of supervisors
Popis výsledku anglicky
Supervision is a term that has been appearing more and more frequently in the school environment in recent years. At least schools meet it in so-called templates, through which they can apply for financial support for their implementation. Unfortunately, it is still not a well-known and widespread concept, in which teachers would be sure of its meaning and even have professional experience with it. Supervision is a model of professional sharing that serves for professional development. It is performed by a trained supervisor who comes to the school as an external student. It is the need to open up to "foreigners" that can be a source of mistrust and concern in some schools. The aim of this article is therefore to present supervision as a useful tool, precisely from the perspective of the supervisors themselves, who enter schools.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000399" target="_blank" >TL01000399: Supervize - prevence učitelského vyhoření</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů