Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SUPERVISION IN SCHOOLS: THE PERSPECTIVE OF SUPERVISORS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10488157" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10488157 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z7X0v3nGDY" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z7X0v3nGDY</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.58743/10.58743/dap2024no12" target="_blank" >10.58743/10.58743/dap2024no12</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SUPERVISION IN SCHOOLS: THE PERSPECTIVE OF SUPERVISORS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text presents the supervisors&apos; view on the specifics of group supervision meetings with teachers. Supervision is a form of non-specific professional development that deepens understanding of complex pedagogical situations and, through that, strengthens the ability of (self) reflection, emotional regulation, communication, and cooperation with other teachers, etc. Through 20 interviews with supervisors working at schools, the specifics of teacher supervision groups, perceived obstacles on the part of teachers and schools, and professional dilemmas faced by the supervisors themselves were mapped out. The interviews show that supervisors believe the main challenge for teachers lies in the inadequate expectations surrounding supervision, which instils fear of control and evaluation among teachers. This concern stems from the lack of knowledge about supervision, as well as the isolated nature of teaching work and the prevalence of evaluation in schools. To ensure effective supervision, it is important to establish a safe environment in which teachers can identify their strengths and weaknesses and draw inspiration from the perspectives of others.

  • Název v anglickém jazyce

    SUPERVISION IN SCHOOLS: THE PERSPECTIVE OF SUPERVISORS

  • Popis výsledku anglicky

    The text presents the supervisors&apos; view on the specifics of group supervision meetings with teachers. Supervision is a form of non-specific professional development that deepens understanding of complex pedagogical situations and, through that, strengthens the ability of (self) reflection, emotional regulation, communication, and cooperation with other teachers, etc. Through 20 interviews with supervisors working at schools, the specifics of teacher supervision groups, perceived obstacles on the part of teachers and schools, and professional dilemmas faced by the supervisors themselves were mapped out. The interviews show that supervisors believe the main challenge for teachers lies in the inadequate expectations surrounding supervision, which instils fear of control and evaluation among teachers. This concern stems from the lack of knowledge about supervision, as well as the isolated nature of teaching work and the prevalence of evaluation in schools. To ensure effective supervision, it is important to establish a safe environment in which teachers can identify their strengths and weaknesses and draw inspiration from the perspectives of others.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích

  • ISSN

    2570-7612

  • e-ISSN

    2570-7612

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    26-44

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus