Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitelské vyhoření: Proč vzniká a jak se proti němu bránit

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10421512" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10421512 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitelské vyhoření: Proč vzniká a jak se proti němu bránit

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha se zabývá rizikem syndromu vyhoření při práci učitele. Vyhoření vzniká v důsledku chronického stresu a vede k silným psychickým a fyzickým problémům, k nekvalitní výuce, ke špatným vztahům ke kolegům a žákům. Cílem knihy je, aby vyučující získali dobré povědomí o rizicích, která souvisejí s profesní náročností, získali orientaci v pojmech &quot;stres&quot; a &quot;vyhoření&quot; a dokázali u sebe vnímat jejich projevy, porozuměli příčinám stresu a vyhoření na individuální, školní a resortní úrovni, nabyli přesvědčení, že je možné vhodnými kroky snížit nebezpečí vzniku vyhoření, vyzkoušeli si sadu konkrétních technik. Kniha využívá výsledků největšího výzkumu vyhoření mezi českými vyučujícími, který byl realizován v letech 2017-2018.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers' Burnout Syndrome

  • Popis výsledku anglicky

    The book is focused on the burnout syndrome among teachers. The burnout comes from chronic stress and leads to strong mental and physical problems, poor teaching, poor relationships with colleagues and students. The aim of the book is for teachers to gain a good awareness of the risks associated with professional demands, gain an orientation in the concept of &quot;stress&quot; and &quot;burnout&quot; and make a perception of their manifestations, understand the causes of stress and burnout at the individual, school and departmental level. The book shows which steps can be used by teachers to reduce the risk of burnout, try a set of specific techniques. The book is based on the results of the largest research on burnout among Czech teachers, which was conducted in 2017-2018. The research was financial supported by the Czech Science Foundation.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-262-1668-1

  • Počet stran knihy

    244

  • Název nakladatele

    Portál

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy