Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Burnout Syndrome and Stress Management of Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73617677" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73617677 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15210/22:73617677

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2022.0293" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2022.0293</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2022.0293" target="_blank" >10.21125/iceri.2022.0293</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Burnout Syndrome and Stress Management of Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stress is a major problem in the teaching profession. The teaching profession is associated with a number of stressors resulting from work overload, lack of teaching staff, lack of coping strategies, and a high turnover among teachers. A rapid increase in stress among elementary school teachers results in a high risk of incidence of workplace bullying. Therefore, it is not surprising that burnout syndrome also affects the teaching profession. One of the prevention options is to identify suitable coping strategies. These strategies determine how an individual resolves complex and difficult situations. They represent the ability to cope with an excessive burden; this ability may involve changes in attitudes or changes in the perception of the specific stressful situation. In simple terms, coping strategies determine the method of handling stress. The objective of this research study was to determine the relationship between stress management and the level of burnout in teachers in the Czech Republic. A questionnaire battery was used consisting of the MBI (Maslach Burnout Inventory) evaluating the prevalence of burnout and standardized OSI-R (Occupational Stress Inventory) focusing on emotional and cognitive stress management and coping strategies (personal resources for stress coping).

  • Název v anglickém jazyce

    Burnout Syndrome and Stress Management of Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Stress is a major problem in the teaching profession. The teaching profession is associated with a number of stressors resulting from work overload, lack of teaching staff, lack of coping strategies, and a high turnover among teachers. A rapid increase in stress among elementary school teachers results in a high risk of incidence of workplace bullying. Therefore, it is not surprising that burnout syndrome also affects the teaching profession. One of the prevention options is to identify suitable coping strategies. These strategies determine how an individual resolves complex and difficult situations. They represent the ability to cope with an excessive burden; this ability may involve changes in attitudes or changes in the perception of the specific stressful situation. In simple terms, coping strategies determine the method of handling stress. The objective of this research study was to determine the relationship between stress management and the level of burnout in teachers in the Czech Republic. A questionnaire battery was used consisting of the MBI (Maslach Burnout Inventory) evaluating the prevalence of burnout and standardized OSI-R (Occupational Stress Inventory) focusing on emotional and cognitive stress management and coping strategies (personal resources for stress coping).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2022 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-45476-1

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

    2340-1095

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1041-1048

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    7. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku