Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výchova a naděje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10429637" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10429637 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RSUvBiaXrZ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RSUvBiaXrZ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výchova a naděje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vzdělávání není jen v krizi, ale může také s nadějí pozdvihovat jak děti v rodinách tak děti samotné a s lidskostí tak zlepšovat svět. Teoretické myšlenky, které vnášejí do vzdělávání naději, poskytují například Radim Palouš, J.A. Komenský nebo Gabriel Marcel. Pedagogika Jana Patočky je fenomenologická. Pedagogika Klause Schallera je dialogická, Didaktika Komenského je spojena s teologií a svět podle něj se podobá škole. Gabriel Marcel je také filosofem naděje. Marcel píše, že naděje je spojena s láskou. Marcel také píše, že naděje je spojena se svobodou. Podobně jako Bergson, píše Marcel o duši otevřené a duši uzavřené.

  • Název v anglickém jazyce

    Education and hope

  • Popis výsledku anglicky

    Education is not only in crisis, but can also, with hope, elevate both children in families and children as part of humanity to the task of improving the world. Theoretical thinking that brings hope to education is offered, for example, by Radim Palouš, J. A. Comenius or Gabriel Marcel. Jan Patočka&apos;s pedagogy is phenomenological. Klaus Schaller&apos;s pedagogy is dialogical. Comenius&apos; didactics is related to theology and the world is like a school. Gabriel Marcel is also a philosopher of hope. He writes that hope is connected to love. And he also writes that hope is related to freedom. Like Bergson, Marcel writes about an open soul and a closed soul.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paideia

  • ISSN

    1214-8725

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus