Výchova a naděje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10429637" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10429637 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RSUvBiaXrZ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RSUvBiaXrZ</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výchova a naděje
Popis výsledku v původním jazyce
Vzdělávání není jen v krizi, ale může také s nadějí pozdvihovat jak děti v rodinách tak děti samotné a s lidskostí tak zlepšovat svět. Teoretické myšlenky, které vnášejí do vzdělávání naději, poskytují například Radim Palouš, J.A. Komenský nebo Gabriel Marcel. Pedagogika Jana Patočky je fenomenologická. Pedagogika Klause Schallera je dialogická, Didaktika Komenského je spojena s teologií a svět podle něj se podobá škole. Gabriel Marcel je také filosofem naděje. Marcel píše, že naděje je spojena s láskou. Marcel také píše, že naděje je spojena se svobodou. Podobně jako Bergson, píše Marcel o duši otevřené a duši uzavřené.
Název v anglickém jazyce
Education and hope
Popis výsledku anglicky
Education is not only in crisis, but can also, with hope, elevate both children in families and children as part of humanity to the task of improving the world. Theoretical thinking that brings hope to education is offered, for example, by Radim Palouš, J. A. Comenius or Gabriel Marcel. Jan Patočka's pedagogy is phenomenological. Klaus Schaller's pedagogy is dialogical. Comenius' didactics is related to theology and the world is like a school. Gabriel Marcel is also a philosopher of hope. He writes that hope is connected to love. And he also writes that hope is related to freedom. Like Bergson, Marcel writes about an open soul and a closed soul.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paideia
ISSN
1214-8725
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—