Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cognitive principles of genetic constructivism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10432884" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10432884 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=1eqCqDkleT" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=1eqCqDkleT</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cognitive principles of genetic constructivism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to clarify the cognitive principles of an approach to mathematics education that has been under development by Vít and Milan Hejný for more than 50 years. We suggest calling this approach geneticonstructivism in order to distinguish it from other currents of constructivism with which it is often mistakenly identified and, owing to such misidentification, criticized. Our text is in three parts. In the first part we formulate six principles of genetic constructivism. In the second part we outline the relationship of genetic constructivism to other currents in mathematics education. Finally, in the third part, we respond to Miroslav Rendl and Stanislav Stech&apos;s criticism of the Hejný method, as genetic construtivism is usually called. This response will allow us to further clarify some other aspects of the discussion.

  • Název v anglickém jazyce

    Cognitive principles of genetic constructivism

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to clarify the cognitive principles of an approach to mathematics education that has been under development by Vít and Milan Hejný for more than 50 years. We suggest calling this approach geneticonstructivism in order to distinguish it from other currents of constructivism with which it is often mistakenly identified and, owing to such misidentification, criticized. Our text is in three parts. In the first part we formulate six principles of genetic constructivism. In the second part we outline the relationship of genetic constructivism to other currents in mathematics education. Finally, in the third part, we respond to Miroslav Rendl and Stanislav Stech&apos;s criticism of the Hejný method, as genetic construtivism is usually called. This response will allow us to further clarify some other aspects of the discussion.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didactica Mathematicae

  • ISSN

    0208-8916

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    42

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Neuveden

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    33

  • Strana od-do

    5-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus