Most i propast: Ambivalence emocionality a celostní vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10427477" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10427477 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Most i propast: Ambivalence emocionality a celostní vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Svět emocí je ambivalentní. Tato kapitola rozlišuje několik úrovní této ambivalence a představuje základní otázku, do jaké míry je současná rodina, škola a společnost schopna kultivovat všechny aspekty lidské bytosti, včetně jejích emocí a pocitů. Potřebujeme vzdělávat svá srdce? A může být antropologie v tomto úsilí užitečná?
Název v anglickém jazyce
Bridge and abyss: Ambivalence of emotionality and holistic education
Popis výsledku anglicky
The world of emotions is ambivalent. This chapter distinguishes several levels of that ambivalence, posing a fundamental question about the extent to which contemporary family, school and society are able to cultivate all aspects of a human being, including his or her emotions and feelings. Do we need to educate our hearts? And may anthropology be helpful in that endeavour?
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Emocionalita ve výchově prizmatem filosofické, psychologické a speciálněpedagogické reflexe. Inkluzivní škola
ISBN
978-80-7603-242-2
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
181-192
Počet stran knihy
384
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—