Bridge and chasm: Holistic education and the ambivalent nature of emotionality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10440916" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10440916 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4gXuvHgxV-" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4gXuvHgxV-</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Bridge and chasm: Holistic education and the ambivalent nature of emotionality
Popis výsledku v původním jazyce
The world of emotions is ambivalent. This chapter distinguishes several levels of that ambivalence, posing a fundamental question about the extent to which the contemporary family, school and society are able to cultivate all aspects of a human being, including his or her emotions and feelings. Do we need to educate our hearts? And can anthropology be helpful in that endeavour?
Název v anglickém jazyce
Bridge and chasm: Holistic education and the ambivalent nature of emotionality
Popis výsledku anglicky
The world of emotions is ambivalent. This chapter distinguishes several levels of that ambivalence, posing a fundamental question about the extent to which the contemporary family, school and society are able to cultivate all aspects of a human being, including his or her emotions and feelings. Do we need to educate our hearts? And can anthropology be helpful in that endeavour?
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paideia
ISSN
1214-8725
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
2-3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1-11
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—