Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The use of eye-tracking in science textbook analysis: A literature review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10429523" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10429523 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2b.h3iaOmN" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2b.h3iaOmN</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/18047106.1932" target="_blank" >10.14712/18047106.1932</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The use of eye-tracking in science textbook analysis: A literature review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Contemporarily available technology has provided researchers with quite an accessible method to see through students&apos; eyes. This offers researchers the chance to re-evaluate teaching materials in terms of their potential function, one that has been largely overlooked. This study presents a literature review drawing on science textbooks that use the eye-tracking method. Relevant journal articles or conference papers indexed in the Web of Science and Scopus databases were selected. From the original 112 papers, 18 were submitted to a thorough analysis after duplicate papers and papers not conforming to the topic were excluded. The studies&apos; characteristics, topics (influence of textbook design on student learning, distribution of attention, textbook effect etc.) and used methods (the device and measurement, additional methods, methodological issues) are included in the review. (Novice) science education researchers, state officers responsible for textbook evaluation, textbook authors and even teachers can profit from this overview, as it clearly indicates the state of the art as well as potential research directions.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of eye-tracking in science textbook analysis: A literature review

  • Popis výsledku anglicky

    Contemporarily available technology has provided researchers with quite an accessible method to see through students&apos; eyes. This offers researchers the chance to re-evaluate teaching materials in terms of their potential function, one that has been largely overlooked. This study presents a literature review drawing on science textbooks that use the eye-tracking method. Relevant journal articles or conference papers indexed in the Web of Science and Scopus databases were selected. From the original 112 papers, 18 were submitted to a thorough analysis after duplicate papers and papers not conforming to the topic were excluded. The studies&apos; characteristics, topics (influence of textbook design on student learning, distribution of attention, textbook effect etc.) and used methods (the device and measurement, additional methods, methodological issues) are included in the review. (Novice) science education researchers, state officers responsible for textbook evaluation, textbook authors and even teachers can profit from this overview, as it clearly indicates the state of the art as well as potential research directions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    63-74

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus