Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj verbálního chování u dítěte s poruchou autistického spektra

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10429528" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10429528 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=u3zRfqXQYe" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=u3zRfqXQYe</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj verbálního chování u dítěte s poruchou autistického spektra

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Poruchy autistického spektra se manifestují narušením v oblasti komunikačních a sociálních dovedností a také přítomností stereotypních vzorců chování a omezeným okruhem zájmů a aktivit. Tyto deficity, zejména deficit v oblasti komunikace, negativně ovlivňují kvalitu života jedince i jeho blízkého okolí. Efektivním způsobem řešení nedostatků v komunikačních dovednostech je přístup založený na aplikované behaviorální analýze zaměřené na rozvoj verbálního chování. V následujícím příspěvku jsou formou případové studie prezentovány dílčí výsledky výzkumného šetření zaměřeného na rozvoj verbálního chování u jedinců s poruchami autistického spektra. Ze získaných dat je po zavedení intervence zřejmý nárůst dovedností v oblasti verbálního chování a dovedností, které s ním úzce souvisí.

  • Název v anglickém jazyce

    The Development of Verbal Behavior in a Child with Autism Spectrum Disorder

  • Popis výsledku anglicky

    Autism Spectrum Disorder is often manifested by impaired communicative and social skills, as well as the presence of stereotypical patterns of behavior, limited interests, and repetitive activities. These impairments, especially those in regards to communication, may negatively impact the overall quality of life of an individual and those around them. One method to address these skill impairments is that of a verbal behavior focused applied behavior analytic approach. In the following article, partial results of a research study focused on the development of verbal behavior in a participant with autism spectrum disorder are presented in the form of a case study. Following the introduction of the intervention, the collected data indicates an increase in skills related to verbal behavior as well as other skills related to it.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Štúdie zo špeciálnej pedagogiky

  • ISSN

    2585-7363

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    9-22

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus