Rozvoj verbálního chování u dítěte s poruchou autistického spektra
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10429528" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10429528 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=u3zRfqXQYe" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=u3zRfqXQYe</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj verbálního chování u dítěte s poruchou autistického spektra
Popis výsledku v původním jazyce
Poruchy autistického spektra se manifestují narušením v oblasti komunikačních a sociálních dovedností a také přítomností stereotypních vzorců chování a omezeným okruhem zájmů a aktivit. Tyto deficity, zejména deficit v oblasti komunikace, negativně ovlivňují kvalitu života jedince i jeho blízkého okolí. Efektivním způsobem řešení nedostatků v komunikačních dovednostech je přístup založený na aplikované behaviorální analýze zaměřené na rozvoj verbálního chování. V následujícím příspěvku jsou formou případové studie prezentovány dílčí výsledky výzkumného šetření zaměřeného na rozvoj verbálního chování u jedinců s poruchami autistického spektra. Ze získaných dat je po zavedení intervence zřejmý nárůst dovedností v oblasti verbálního chování a dovedností, které s ním úzce souvisí.
Název v anglickém jazyce
The Development of Verbal Behavior in a Child with Autism Spectrum Disorder
Popis výsledku anglicky
Autism Spectrum Disorder is often manifested by impaired communicative and social skills, as well as the presence of stereotypical patterns of behavior, limited interests, and repetitive activities. These impairments, especially those in regards to communication, may negatively impact the overall quality of life of an individual and those around them. One method to address these skill impairments is that of a verbal behavior focused applied behavior analytic approach. In the following article, partial results of a research study focused on the development of verbal behavior in a participant with autism spectrum disorder are presented in the form of a case study. Following the introduction of the intervention, the collected data indicates an increase in skills related to verbal behavior as well as other skills related to it.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky
ISSN
2585-7363
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
9-22
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—