Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Revize rozborů výzkumu efektu učitelova humorného působení na výsledky učení žáků a studentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10431029" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10431029 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=tRUhw6GLYF" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=tRUhw6GLYF</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2020.1669" target="_blank" >10.14712/23362189.2020.1669</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Revize rozborů výzkumu efektu učitelova humorného působení na výsledky učení žáků a studentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přehledová studie navazuje na tři relevantní přehledy výzkumů humoru v edukačním prostředí. Soustředí se pouze na výzkumy, v nichž byl zkoumán efekt humoru používaného učiteli na výsledky učení a &quot;výsledky učení&quot; byly operacionalizované testy osvojených poznatků. Otázkou je, jaké okolnosti ovlivňují efekt humoru na učení. Z rozboru 20 výzkumných studií vyplynulo devět kategorií okolností, které problematizují vliv humoru: trvání výuky; vztažnost humoru k látce; dávkování humoru; techniky humoru; vnímání humornosti studentem; individuální charakteristiky studenta; charakter učiva; médium výuky; trénink učitele. Dle analyzovaných výzkumů pozitivní vliv na učení podporuje: dlouhodobější trvání výuky; vztažnost humoru k podstatným informacím; přiměřené a rovnoměrné dávkování humoru; vkládání humoru po vysvětlení nových poznatků a jejich opakování po ilustrování na humorném příkladu; aktivní práce s humorem ve výuce; trénink učitele; vnímání humornosti studenty. Po dalších výzkumech volá problematika individuální charakteristiky studenta, charakteru učiva, a především technik konstrukce humorné pointy.

  • Název v anglickém jazyce

    Revision of Analyses of Research on the Effect of Humour Used by Teachers on the Results of Pupils' and Students' Learning

  • Popis výsledku anglicky

    The review study continues the work of three relevant reviews of research on humour in the educational setting. The focus is only on research which studied the effect of teachers&apos; humour on the results of learning, and &quot;results of learning&quot; were operationalised by tests of acquired knowledge. The question is what circumstances influence the effect of humour. The analysis of 20 research studies rendered nine categories of circumstances problematising the effect of humour: the duration of instruction; the relatedness of humour to the subject matter; the dosage of humour; humour techniques; students&apos; perception of humorousness; students&apos; individual characteristics; the character of the subject matter; the medium of instruction, and the training of teachers. According to the research that was analysed, a positive effect is supported by: longer duration of the instruction; the relatedness of humour to substantial information; an appropriate and even dosage of humour; inserting humour after explaining new knowledge and repeating it after illustration with humorous examples; active work with humour during lessons; training of teachers in using humour, and students&apos; perception of humour as humorous. The problems of students&apos; individual characteristics, the character of the subject matter, and especially techniques of humorous punchline construction call for further research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    71

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    239-261

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus