Humor jako nástroj kvalitní výuky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43952181" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43952181 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://f8a41b37-3228-4025-872f-f61b1c40af15.filesusr.com/ugd/01fd51_3f768513005c495ab7a1c0a6e4dfe311.pdf" target="_blank" >https://f8a41b37-3228-4025-872f-f61b1c40af15.filesusr.com/ugd/01fd51_3f768513005c495ab7a1c0a6e4dfe311.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Humor jako nástroj kvalitní výuky
Popis výsledku v původním jazyce
Studie je věnovaná humoru jako účinnému nástroji a ukazateli kvalitní výuky. Vychází z diplomové práce Humor ve výtvarné výchově. Obsahuje poznatky získané kvalitativním výzkumným šetřením projevů humoru ve výtvarné výchově na základě přímého pozorování výuky tří učitelů výtvarné výchovy s použitím Mayringovy kvalitativní analýzy obsahu. Jako hlavní cíl výzkumu bylo stanoveno zmapovat využití a charakter humoru ve výuce tří výtvarných pedagogů. Výzkumné šetření je interpretováno v kontextu teoretických východisek humoru, a to ve spojení s výtvarným uměním i pedagogikou. V rámci interpretace výzkumných nálezů byly pro daný výzkumný vzorek vymezeny tři oblasti projevů humoru ve výuce výtvarné výchovy a odlišen charakter humoru v učitelově pojetí výuky u jednotlivých učitelů výtvarné výchovy.
Název v anglickém jazyce
Humour as a tool of quality education
Popis výsledku anglicky
The study is devoted to the topic of humour as an effective tool and indicator of quality education. It proceed from the master's thesis called Humour in Art Education. It contains the findings gained by a qualitative research study of manifestations of humor in art education based on direct observation of teaching with three art teachers using Mayring's Qualitative Content Analysis. As the main aim of the research was determined to map the utilization and character of humor in teaching with three art teachers. The survey is interpreted in the context of theoretical bases of humor in connection with visual arts and pedagogy. As for the interpretation of research findings on the sample, three areas of manifestations of humour were defined and the character of humor in art teachers’ concepts of education was differentiated according to particular teachers.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kvalita ve výtvarné výchově
ISBN
978-80-904268-7-0
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
256-268
Počet stran knihy
314
Název nakladatele
Česká sekce INSEA
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—