Pojem ÚSPĚCH v učebnicích českého jazyka pro základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10432153" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10432153 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=j~7vC~4mvT" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=j~7vC~4mvT</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pojem ÚSPĚCH v učebnicích českého jazyka pro základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je věnován problematice jazykového obrazu světa konceptu ÚSPĚCH. Předmětem je kognitivně-lingvistická analýza vybraných učebnic českého jazyka pro žáky 2. stupně základních škol. Cílem příspěvku je nahlédnout, jakým způsobem je tento pojem tematizován v textech intencionálně určených pro děti a mládež.
Název v anglickém jazyce
Concept od SUCCESS in Czech Language Textbooks for Primary School
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the issue of the linguistic worldview of the SUCCESS concept. Its subject is cognitive-linguistic analysis of selected Czech language textbooks for primary school pupils in order to get an initial idea how this concept is thematized in texts intended for children and youth.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
169-179
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—