Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Three pillars for creation of teaching units for heterogeneous classes - are they suitable for elementary mathematics lessons?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10432826" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10432826 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.semt.cz" target="_blank" >http://www.semt.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Three pillars for creation of teaching units for heterogeneous classes - are they suitable for elementary mathematics lessons?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the issue of growing cultural and linguistic heterogeneity of mathematics classrooms, which means new demands and challenges of the mathematics teacher. Without any doubt teachers need help and support to learn to face this new situation at schools. As research shows, one of the areas where teachers ask for help is the area of teaching materials that would support all learners in the classrooms regardless of their cultural background. The paper proposes three pillars that must be taken into account when developing teaching materials and units and which have been tested in development of materials for lower secondary school mathematics classrooms. It looks for whether these pillars are appropriate for primary school level and presents an example of a teaching unit built on all these three pillars showing that it is possible to make primary mathematics lessons meaningful for all as well as cross-curricular.

  • Název v anglickém jazyce

    Three pillars for creation of teaching units for heterogeneous classes - are they suitable for elementary mathematics lessons?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the issue of growing cultural and linguistic heterogeneity of mathematics classrooms, which means new demands and challenges of the mathematics teacher. Without any doubt teachers need help and support to learn to face this new situation at schools. As research shows, one of the areas where teachers ask for help is the area of teaching materials that would support all learners in the classrooms regardless of their cultural background. The paper proposes three pillars that must be taken into account when developing teaching materials and units and which have been tested in development of materials for lower secondary school mathematics classrooms. It looks for whether these pillars are appropriate for primary school level and presents an example of a teaching unit built on all these three pillars showing that it is possible to make primary mathematics lessons meaningful for all as well as cross-curricular.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SEMT &apos;21 Proceedings : Broadening experiences in elementary school mathematics

  • ISBN

    978-80-7603-260-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    320-328

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 8. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000853246900033