Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Going interactive and multicultural in CLIL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10306908" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10306908 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Going interactive and multicultural in CLIL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented paper focuses on the issue of use of multicultural topics and teaching supported by smart board and ICT in teaching mathematics in English language at primary and lower secondary level. The paper is based on analyses of CLIL lessons taughtat a Prague elementary school in the 5th and 7th grades. The topic of the CLIL lessons was Magic squares and the lessons were conducted within the frame of the project M3EaL, whose goal is development of mathematical teaching units that are sensitive tothe linguistic and cultural diversity of classrooms across Europe. Piloting of this teaching unit shows that multicultural topics are a very good learning environment for CLIL as they bring a lot of linguistic material into the lesson and thus support simultaneous development of pupils' abilities in the target language and mathematics. It also shows how beneficial a meaningful use of smart board can be for increasing pupils' motivation in the situation when they have to learn in a foreig

  • Název v anglickém jazyce

    Going interactive and multicultural in CLIL

  • Popis výsledku anglicky

    The presented paper focuses on the issue of use of multicultural topics and teaching supported by smart board and ICT in teaching mathematics in English language at primary and lower secondary level. The paper is based on analyses of CLIL lessons taughtat a Prague elementary school in the 5th and 7th grades. The topic of the CLIL lessons was Magic squares and the lessons were conducted within the frame of the project M3EaL, whose goal is development of mathematical teaching units that are sensitive tothe linguistic and cultural diversity of classrooms across Europe. Piloting of this teaching unit shows that multicultural topics are a very good learning environment for CLIL as they bring a lot of linguistic material into the lesson and thus support simultaneous development of pupils' abilities in the target language and mathematics. It also shows how beneficial a meaningful use of smart board can be for increasing pupils' motivation in the situation when they have to learn in a foreig

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2015

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    377-384

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    CULS Prague

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000358527400048