Going interactive and multicultural in CLIL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10306908" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10306908 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Going interactive and multicultural in CLIL
Popis výsledku v původním jazyce
The presented paper focuses on the issue of use of multicultural topics and teaching supported by smart board and ICT in teaching mathematics in English language at primary and lower secondary level. The paper is based on analyses of CLIL lessons taughtat a Prague elementary school in the 5th and 7th grades. The topic of the CLIL lessons was Magic squares and the lessons were conducted within the frame of the project M3EaL, whose goal is development of mathematical teaching units that are sensitive tothe linguistic and cultural diversity of classrooms across Europe. Piloting of this teaching unit shows that multicultural topics are a very good learning environment for CLIL as they bring a lot of linguistic material into the lesson and thus support simultaneous development of pupils' abilities in the target language and mathematics. It also shows how beneficial a meaningful use of smart board can be for increasing pupils' motivation in the situation when they have to learn in a foreig
Název v anglickém jazyce
Going interactive and multicultural in CLIL
Popis výsledku anglicky
The presented paper focuses on the issue of use of multicultural topics and teaching supported by smart board and ICT in teaching mathematics in English language at primary and lower secondary level. The paper is based on analyses of CLIL lessons taughtat a Prague elementary school in the 5th and 7th grades. The topic of the CLIL lessons was Magic squares and the lessons were conducted within the frame of the project M3EaL, whose goal is development of mathematical teaching units that are sensitive tothe linguistic and cultural diversity of classrooms across Europe. Piloting of this teaching unit shows that multicultural topics are a very good learning environment for CLIL as they bring a lot of linguistic material into the lesson and thus support simultaneous development of pupils' abilities in the target language and mathematics. It also shows how beneficial a meaningful use of smart board can be for increasing pupils' motivation in the situation when they have to learn in a foreig
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 2015
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
377-384
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
CULS Prague
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000358527400048