Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effectiveness of Project-based Education: A Review of Science Education Oriented Papers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10433231" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10433231 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effectiveness of Project-based Education: A Review of Science Education Oriented Papers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, attention was given to proofs of project-based education (PBE) effectiveness and other related issues reported in recent literature oriented on science education. First, PBE method is set into a context together with problem- and inquiry-based education. Second, a literature search was conducted resulting in 77 papers published on this topic. After a more detailed evaluation 18 papers which fit the scope of the research were analysed. Reported values of PBE&apos;s effectiveness reaching up to 97% suggest that when implemented carefully PBE outperforms the traditional teaching approach. Apart from the effectiveness, the analysed papers offer insights into the state of the art which is transformed into concrete implications for teachers, students and researchers in this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Effectiveness of Project-based Education: A Review of Science Education Oriented Papers

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, attention was given to proofs of project-based education (PBE) effectiveness and other related issues reported in recent literature oriented on science education. First, PBE method is set into a context together with problem- and inquiry-based education. Second, a literature search was conducted resulting in 77 papers published on this topic. After a more detailed evaluation 18 papers which fit the scope of the research were analysed. Reported values of PBE&apos;s effectiveness reaching up to 97% suggest that when implemented carefully PBE outperforms the traditional teaching approach. Apart from the effectiveness, the analysed papers offer insights into the state of the art which is transformed into concrete implications for teachers, students and researchers in this paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVIII. Conference proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    56-66

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000728144300006