Effectiveness of Project-based Education: A Review of Science Education Oriented Papers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10433231" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10433231 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effectiveness of Project-based Education: A Review of Science Education Oriented Papers
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, attention was given to proofs of project-based education (PBE) effectiveness and other related issues reported in recent literature oriented on science education. First, PBE method is set into a context together with problem- and inquiry-based education. Second, a literature search was conducted resulting in 77 papers published on this topic. After a more detailed evaluation 18 papers which fit the scope of the research were analysed. Reported values of PBE's effectiveness reaching up to 97% suggest that when implemented carefully PBE outperforms the traditional teaching approach. Apart from the effectiveness, the analysed papers offer insights into the state of the art which is transformed into concrete implications for teachers, students and researchers in this paper.
Název v anglickém jazyce
Effectiveness of Project-based Education: A Review of Science Education Oriented Papers
Popis výsledku anglicky
In this paper, attention was given to proofs of project-based education (PBE) effectiveness and other related issues reported in recent literature oriented on science education. First, PBE method is set into a context together with problem- and inquiry-based education. Second, a literature search was conducted resulting in 77 papers published on this topic. After a more detailed evaluation 18 papers which fit the scope of the research were analysed. Reported values of PBE's effectiveness reaching up to 97% suggest that when implemented carefully PBE outperforms the traditional teaching approach. Apart from the effectiveness, the analysed papers offer insights into the state of the art which is transformed into concrete implications for teachers, students and researchers in this paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVIII. Conference proceedings
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
56-66
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000728144300006