Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching in Countryside Education in the context of COVID-19

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10433762" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10433762 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=pX32lh.TZq" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=pX32lh.TZq</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.20873/uft.rbec.e12413" target="_blank" >10.20873/uft.rbec.e12413</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching in Countryside Education in the context of COVID-19

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Education in the countryside is a result of historical fights for the rights of property, education, social justice, and labor. The COVID-19 Pandemic highlighted the existing vulnerabilities and precariousness, and alongside the social isolation came the need to cope with mental health issues and psychosocial support for countryside teachers. This paper aims to present an analysis on the implications of COVID-19 Pandemic in mental and psychosocial health of the countryside teachers. Five countryside education professionals were interviewed, one from each Brazilian region. Online semi-structured interviews were analysed by discourse analysis. The findings showed situations leading to psychological distress as well as critical protective processes, which promoted mental health in the pandemic context. Pedagogical practices from distance have turned the situation of countryside education and its educators even more precarious and vulnerable. The pandemic accelerated processes of depersonalisation and devaluation of countryside education.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching in Countryside Education in the context of COVID-19

  • Popis výsledku anglicky

    Education in the countryside is a result of historical fights for the rights of property, education, social justice, and labor. The COVID-19 Pandemic highlighted the existing vulnerabilities and precariousness, and alongside the social isolation came the need to cope with mental health issues and psychosocial support for countryside teachers. This paper aims to present an analysis on the implications of COVID-19 Pandemic in mental and psychosocial health of the countryside teachers. Five countryside education professionals were interviewed, one from each Brazilian region. Online semi-structured interviews were analysed by discourse analysis. The findings showed situations leading to psychological distress as well as critical protective processes, which promoted mental health in the pandemic context. Pedagogical practices from distance have turned the situation of countryside education and its educators even more precarious and vulnerable. The pandemic accelerated processes of depersonalisation and devaluation of countryside education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Revista Brasileira de Educação do Campo [online]

  • ISSN

    2525-4863

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    BR - Brazilská federativní republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus