Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Současná podoba environmentální výchovy a její potenciál v ovlivňování environmentálního uvědomění žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10434954" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10434954 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-8ZLV55ZwN" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-8ZLV55ZwN</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.632" target="_blank" >10.14712/18023061.632</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Současná podoba environmentální výchovy a její potenciál v ovlivňování environmentálního uvědomění žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek představuje výsledky výzkumu, který se zabýval analýzou environmentálního vzdělá-vání žáků středních škol s důrazem na prozkoumání faktorů ovlivňujících pro-environmentální cho-vání. Výzkum využívá model sestavený na základě metody TPB (Theory of Planned Behavior) a me-tody NAM (Norm Activation Model). Z analýzy je patrné, že značná část žáků považuje současnou environmentální výchovu za nedostatečnou. Nejčastějším zdrojem informací se v oblasti environ-mentálního vzdělávání stává pro žáky internet a sociální sítě. Stěžejním determinantem pro-environ-mentálního chování jsou dle výsledků výzkumu postoje a normy respondentů, které je možné v rámci environmentálního vzdělávání ovlivnit skrze budování povědomí o důsledcích chování. Článek se také vzhledem k odlišným výsledkům jednotlivých zahraničních studií obdobného zaměření zamýšlí nad důležitostí lokálního výzkumu v oblasti rozvoje environmentálního vzdělávání, který je v oblasti ana-lýzy determinantů environmentálního uvědomění stále na samém začátku.

  • Název v anglickém jazyce

    The Current Form of Environmental Education and its Potential in Influencing the Environmental Awareness of Students

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the results of a study that examined the environmental education of high school students, with a focus on examining the factors that influence environmentally friendly beha-vior. The research uses a model based on the TPB method (Theory of Planned Behavior) and the NAM method (Norm Activation Model). The analysis shows that a significant number of students consider current environmental education to be insufficient. The Internet and social networks become the most common source of information for students in the field of environmental education. Accor-ding to the results of the research, the most important determinants of environmentally friendly behavior are the attitudes and personal norms of the respondents, which can be influenced in the framework of environmental education by creating awareness of the consequences of behavior. Due to the different results of individual foreign studies with a similar focus, the article also considers the importance of local research in the field of environmental education development, which is still in its infancy in the field of analysis of the determinants of environmental awareness.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Envigogika

  • ISSN

    1802-3061

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    1-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus