Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preprimární vzdělávání v ČR, Anglii a na Novém Zélandu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10435716" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10435716 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=u~12BO3gLP" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=u~12BO3gLP</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2021.025" target="_blank" >10.5507/epd.2021.025</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Preprimární vzdělávání v ČR, Anglii a na Novém Zélandu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem předkládané studie je komparovat preprimární sféru vzdělávání ve všech třech zemích, porovnat shodné i odlišné aspekty vzdělávacích systémů a popsat zkoumané jevy preprimárního vzdělávání jednotlivých zemí na základě shody, podobnosti nebo rozdílnosti s cílem najít inspirativní prvky. Data potřebná k analýze budou převzata z databází OECD a Eurydice, kurikul preprimárního vzdělávání daných zemí a oficiálních materiálů publikovaných jednotlivými ministerstvy. Design výzkumu je desk research. Komparace doložila, že každá zkoumaná země může v určitém ohledu sloužit jako vzor těm ostatním (např. povinný poslední předškolní rok v ČR, vysoké finanční dotace z rozpočtu mířící do preprimární sféry na Novém Zélandu a existence samostatného dokumentu (Early education and childcare) propojujícího školu a rodinu v Anglii).

  • Název v anglickém jazyce

    Preprimary education in Czech Republic, England and New Zealand

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the presented study is to compare the pre-primary sphere of education in all three countries, to compare identical and different aspects of education systems and to describe the tested phenomena of pre-primary education of individual countries based on agreement, similarity or difference in order to find inspiring elements. The data needed for the analysis will be taken from the OECD and Eurydice databases, the pre-primary education curricula of the countries concerned and the official materials published by the individual ministers. Research design is desk research. The comparison showed that each surveyed country can in some respects serve as an inspiration for the others (eg Compulsory last preschool year in the Czech Republic, high financial subsidy from the budget to the pre-primary sphere in New Zealand and the existence of a separate document (Early education and childcare) connecting school and family in England).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium [on-line]

  • ISSN

    1213-7499

  • e-ISSN

    1213-7499

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    70-84

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus