Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of basic features of education systems and their influence on the results of PISA 2015 and PIRLS 2016 research in European OECD countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F18%3A39913486" target="_blank" >RIV/00216275:25410/18:39913486 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of basic features of education systems and their influence on the results of PISA 2015 and PIRLS 2016 research in European OECD countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Education systems in the world are diverse. This diversity is due to different historical developments and various economic, social and political conditions in the individual countries. Nowadays countries often get inspiration from comparison with foreign countries in finding solutions to various problems in school education. Frequently, international comparative studies on educational systems are emerging which aim not only at comparing the learning outcomes of pupils in individual countries but also to describe some features of the functioning of educational systems. The aim of this paper is to analyse the impact of educational system indicators on the results of PISA 2015 and PIRLS 2016 research in the European OECD countries. For this purpose, we use correlation and regression analysis. However, the diversity of education systems makes this comparative analysis difficult and it is necessary to take into account the specifics of the education systems in each country.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of basic features of education systems and their influence on the results of PISA 2015 and PIRLS 2016 research in European OECD countries

  • Popis výsledku anglicky

    Education systems in the world are diverse. This diversity is due to different historical developments and various economic, social and political conditions in the individual countries. Nowadays countries often get inspiration from comparison with foreign countries in finding solutions to various problems in school education. Frequently, international comparative studies on educational systems are emerging which aim not only at comparing the learning outcomes of pupils in individual countries but also to describe some features of the functioning of educational systems. The aim of this paper is to analyse the impact of educational system indicators on the results of PISA 2015 and PIRLS 2016 research in the European OECD countries. For this purpose, we use correlation and regression analysis. However, the diversity of education systems makes this comparative analysis difficult and it is necessary to take into account the specifics of the education systems in each country.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 22nd International Conference Current Trends in Public Sector Research

  • ISBN

    978-80-210-8923-5

  • ISSN

    2336-1239

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    329-336

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Šlapanice

  • Datum konání akce

    18. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000571708800041