Comparative Analysis of Teacher Education Programmes in Selected Countries
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73596391" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73596391 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparative Analysis of Teacher Education Programmes in Selected Countries
Popis výsledku v původním jazyce
The present study deals with systems of teacher education in several European countries – specifically the Czech Republic, Slovakia, Germany, France and Finland. We aim to resolve the question of teacher preparation in selected European countries; to describe the individual countries we make use of both primary and secondary sources. The data presented will be used for further research in the given area. For now it forms the basic framework of a comparative analysis of teacher support system.
Název v anglickém jazyce
Comparative Analysis of Teacher Education Programmes in Selected Countries
Popis výsledku anglicky
The present study deals with systems of teacher education in several European countries – specifically the Czech Republic, Slovakia, Germany, France and Finland. We aim to resolve the question of teacher preparation in selected European countries; to describe the individual countries we make use of both primary and secondary sources. The data presented will be used for further research in the given area. For now it forms the basic framework of a comparative analysis of teacher support system.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Turkish Online Journal of Educational Technology
ISSN
2146-7242
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
7-15
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—