Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparative Analysis of Teacher Education Programmes in Selected Countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73596391" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73596391 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparative Analysis of Teacher Education Programmes in Selected Countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study deals with systems of teacher education in several European countries – specifically the Czech Republic, Slovakia, Germany, France and Finland. We aim to resolve the question of teacher preparation in selected European countries; to describe the individual countries we make use of both primary and secondary sources. The data presented will be used for further research in the given area. For now it forms the basic framework of a comparative analysis of teacher support system.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparative Analysis of Teacher Education Programmes in Selected Countries

  • Popis výsledku anglicky

    The present study deals with systems of teacher education in several European countries – specifically the Czech Republic, Slovakia, Germany, France and Finland. We aim to resolve the question of teacher preparation in selected European countries; to describe the individual countries we make use of both primary and secondary sources. The data presented will be used for further research in the given area. For now it forms the basic framework of a comparative analysis of teacher support system.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    2146-7242

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    7-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus