Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Curricula and values in teacher training in Slovakia, Hungary and Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149042" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Curricula and values in teacher training in Slovakia, Hungary and Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We described in our contribution the feature and some problems in organisation of teacher education programmes in Slovakia, Hungary and Czech Republic. The development after 1989 in the examined countries was very complicated. In a nutshell, the one rootis European integration and inserting of the Bologna system into the Slovak, Hungarian and Czech university teacher education programmes. We described the components of the teacher training systems and we assessed that values concerning teacher trainingare based on generally accepted European values and there are no appreciable differences among the Visegrad countries (e.g. democratic social values, special national traditions, European cultural and universal human values, cooperation, conflict-management, tolerance, empathy etc.). These are connected with teachers' professional standards. We emphasized the importance of the subject didactics but it has small and blocked development. Furthermore, we highlighted that effective teacher

  • Název v anglickém jazyce

    Curricula and values in teacher training in Slovakia, Hungary and Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    We described in our contribution the feature and some problems in organisation of teacher education programmes in Slovakia, Hungary and Czech Republic. The development after 1989 in the examined countries was very complicated. In a nutshell, the one rootis European integration and inserting of the Bologna system into the Slovak, Hungarian and Czech university teacher education programmes. We described the components of the teacher training systems and we assessed that values concerning teacher trainingare based on generally accepted European values and there are no appreciable differences among the Visegrad countries (e.g. democratic social values, special national traditions, European cultural and universal human values, cooperation, conflict-management, tolerance, empathy etc.). These are connected with teachers' professional standards. We emphasized the importance of the subject didactics but it has small and blocked development. Furthermore, we highlighted that effective teacher

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Comparative Research on Teacher Education

  • ISBN

    978-80-561-0122-3

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    29-50

  • Počet stran knihy

    173

  • Název nakladatele

    Verbum - vydavateľstvo Katolickej univerzity

  • Místo vydání

    Ružomberok

  • Kód UT WoS kapitoly