Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher Education and Training in the Czech Republic : Development and Current Problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10062047" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10062047 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher Education and Training in the Czech Republic : Development and Current Problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter is a part of international publication aimed to development and issues of teacher education in 90 countries in the world. In the 1th part is presented tradition and history since 18th century, effort to university teacher education in the Czech environment, the development untill 1989. In the 2nd part current system and study programmes are dealt, pedagogic and psychologic component and in-service teacher education is analyzed. 3rd part focuses critically on the proces of development of teacher professional standard and referes to research of teacher profession.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher Education and Training in the Czech Republic : Development and Current Problems

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter is a part of international publication aimed to development and issues of teacher education in 90 countries in the world. In the 1th part is presented tradition and history since 18th century, effort to university teacher education in the Czech environment, the development untill 1989. In the 2nd part current system and study programmes are dealt, pedagogic and psychologic component and in-service teacher education is analyzed. 3rd part focuses critically on the proces of development of teacher professional standard and referes to research of teacher profession.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    International Handbook on Teacher Education World-Wide : Issues and Challenges

  • ISBN

    978-960-459-089-6

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    937

  • Název nakladatele

    Atrapos

  • Místo vydání

    Athens

  • Kód UT WoS kapitoly