Teacher Education and Training in the Czech Republic : Development and Current Problems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10062047" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10062047 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teacher Education and Training in the Czech Republic : Development and Current Problems
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter is a part of international publication aimed to development and issues of teacher education in 90 countries in the world. In the 1th part is presented tradition and history since 18th century, effort to university teacher education in the Czech environment, the development untill 1989. In the 2nd part current system and study programmes are dealt, pedagogic and psychologic component and in-service teacher education is analyzed. 3rd part focuses critically on the proces of development of teacher professional standard and referes to research of teacher profession.
Název v anglickém jazyce
Teacher Education and Training in the Czech Republic : Development and Current Problems
Popis výsledku anglicky
The chapter is a part of international publication aimed to development and issues of teacher education in 90 countries in the world. In the 1th part is presented tradition and history since 18th century, effort to university teacher education in the Czech environment, the development untill 1989. In the 2nd part current system and study programmes are dealt, pedagogic and psychologic component and in-service teacher education is analyzed. 3rd part focuses critically on the proces of development of teacher professional standard and referes to research of teacher profession.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
International Handbook on Teacher Education World-Wide : Issues and Challenges
ISBN
978-960-459-089-6
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
—
Počet stran knihy
937
Název nakladatele
Atrapos
Místo vydání
Athens
Kód UT WoS kapitoly
—