Příprava učitelů a hodnocení její kvality v Belgii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10331333" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10331333 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příprava učitelů a hodnocení její kvality v Belgii
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se zabývá vzděláváním učitelů a hodnocením jeho kvality ve frankofonní části Belgie, s důrazem na vzdělávání učitelů primárních škol. Rysy, silné a slabé stránky současného stavu vzdělávání a perspektivy jeho vývoje jsou nahlíženy v následujících kontextech: (a) v kontextu teoreticko-výzkumného rozpracování kvality učitelů a jejich vysokoškolského vzdělávání, (b) v kontextu současné reformy vysokoškolského vzdělávání a přípravy učitelů a (c) v kontextu hodnotících a sebehodnotících procesů s důrazem na formativní evaluaci studijních programů přípravy učitelů ve frankofonní části Belgie. V závěru jsou identifikována témata pro další diskuzi související se zdokonalováním systému vzdělávání učitelů, zvl. učitelů českých primárních škol. Téma je zpracováno na základě aktuálních zahraničních teoreticko-výzkumných pramenů, pozorování a rozhovorů ve školské praxi a přímé zkušenosti autorky v prezentovaných evaluačních procesech.
Název v anglickém jazyce
Teacher education and its quality evaluation in Belgium
Popis výsledku anglicky
This publication deals with the topic of teacher education and covers an evaluation of its quality in Francophone part of Belgium, with the emphasis put on primary school teacher education. Character, strengths and weaknesses of the current state of education and perspectives of its development are considered in following contexts: (a) the context of a theoretical and research-based elaboration of the quality of teachers and their undergraduate education, (b) in the context of the current reform of a higher education and teacher education, and (c) in the context of processes related to the evaluation and self-evaluation with the emphasis put on formative evaluation of the teacher education study programs in the Francophone part of Belgium. In the conclusion, topics for further discussion related to the improvement of the system of teacher education, mainly of Czech primary school teachers, are identified. The topic was developed utilising current foreign theoretical and research resources, observation, and dialogs in teaching practice as well as upon a direct experience of the author in the presented evaluation processes.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-871-4
Počet stran knihy
110
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—