Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příprava učitelů a hodnocení její kvality v Belgii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10331333" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10331333 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příprava učitelů a hodnocení její kvality v Belgii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace se zabývá vzděláváním učitelů a hodnocením jeho kvality ve frankofonní části Belgie, s důrazem na vzdělávání učitelů primárních škol. Rysy, silné a slabé stránky současného stavu vzdělávání a perspektivy jeho vývoje jsou nahlíženy v následujících kontextech: (a) v kontextu teoreticko-výzkumného rozpracování kvality učitelů a jejich vysokoškolského vzdělávání, (b) v kontextu současné reformy vysokoškolského vzdělávání a přípravy učitelů a (c) v kontextu hodnotících a sebehodnotících procesů s důrazem na formativní evaluaci studijních programů přípravy učitelů ve frankofonní části Belgie. V závěru jsou identifikována témata pro další diskuzi související se zdokonalováním systému vzdělávání učitelů, zvl. učitelů českých primárních škol. Téma je zpracováno na základě aktuálních zahraničních teoreticko-výzkumných pramenů, pozorování a rozhovorů ve školské praxi a přímé zkušenosti autorky v prezentovaných evaluačních procesech.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher education and its quality evaluation in Belgium

  • Popis výsledku anglicky

    This publication deals with the topic of teacher education and covers an evaluation of its quality in Francophone part of Belgium, with the emphasis put on primary school teacher education. Character, strengths and weaknesses of the current state of education and perspectives of its development are considered in following contexts: (a) the context of a theoretical and research-based elaboration of the quality of teachers and their undergraduate education, (b) in the context of the current reform of a higher education and teacher education, and (c) in the context of processes related to the evaluation and self-evaluation with the emphasis put on formative evaluation of the teacher education study programs in the Francophone part of Belgium. In the conclusion, topics for further discussion related to the improvement of the system of teacher education, mainly of Czech primary school teachers, are identified. The topic was developed utilising current foreign theoretical and research resources, observation, and dialogs in teaching practice as well as upon a direct experience of the author in the presented evaluation processes.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-871-4

  • Počet stran knihy

    110

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy