Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Slovenian Chemistry Teachers' Understanding of Project-based Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10435930" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10435930 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Slovenian Chemistry Teachers' Understanding of Project-based Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The popularity of PBL is constantly rising. However, PBL is hard to understand and therefore harder to implement in schools. The study deals with the topic of understanding how Slovenian chemistry teachers understand PBL and implement it in their teaching of chemistry or related subjects. 130 responses were gathered through questionnaire which was sent to Slovenian chemistry teachers of all lower secondary and general upper secondary schools. Results show that teachers barely understand PBL and that contrary to their opinion they do not use frequently PBL in practice. Project-based learning is often confused for problem-based learning, which is the main confusion for the teachers. Respondents believe that, because of extensive curriculum and lack of time, it is not possible to fully implement PBL in Slovenian secondary schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Slovenian Chemistry Teachers' Understanding of Project-based Learning

  • Popis výsledku anglicky

    The popularity of PBL is constantly rising. However, PBL is hard to understand and therefore harder to implement in schools. The study deals with the topic of understanding how Slovenian chemistry teachers understand PBL and implement it in their teaching of chemistry or related subjects. 130 responses were gathered through questionnaire which was sent to Slovenian chemistry teachers of all lower secondary and general upper secondary schools. Results show that teachers barely understand PBL and that contrary to their opinion they do not use frequently PBL in practice. Project-based learning is often confused for problem-based learning, which is the main confusion for the teachers. Respondents believe that, because of extensive curriculum and lack of time, it is not possible to fully implement PBL in Slovenian secondary schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVIII (PBE 2020)

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    67-75

  • Název nakladatele

    CHARLES UNIV PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAHA 1

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    5. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000728144300007