Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Statistics Teaching Practice at Czech Universities with Emphasis on Statistical Software

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10438034" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10438034 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31140/21:00057220 RIV/00216208:11310/21:10438034

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=nIF_5Tngf0" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=nIF_5Tngf0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2021.140405" target="_blank" >10.7160/eriesj.2021.140405</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Statistics Teaching Practice at Czech Universities with Emphasis on Statistical Software

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to reveal the beliefs of students and fresh university graduates a bout teaching statistics during their university studies with focus on using statistical software. The objective is to detect the approach of faculties to statistics education and to find out which didactic materials and teaching methods are mainly used. Students&apos; opinions are captured by means of a questionnaire survey and analysed both quantitatively and qualitatively. The results show the increasing importance of quantitative research and the necessity of improving statistical thinking. Unfortunately, the teaching methods used in various statistical courses are outdated and unattractive for most students. They call for an active and modern approach. Teaching statistics with the statistical software support seems to be the right way to make statistics accessible to students. The recommendation is to take students&apos; notions into account when preparing statistical courses.

  • Název v anglickém jazyce

    Statistics Teaching Practice at Czech Universities with Emphasis on Statistical Software

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to reveal the beliefs of students and fresh university graduates a bout teaching statistics during their university studies with focus on using statistical software. The objective is to detect the approach of faculties to statistics education and to find out which didactic materials and teaching methods are mainly used. Students&apos; opinions are captured by means of a questionnaire survey and analysed both quantitatively and qualitatively. The results show the increasing importance of quantitative research and the necessity of improving statistical thinking. Unfortunately, the teaching methods used in various statistical courses are outdated and unattractive for most students. They call for an active and modern approach. Teaching statistics with the statistical software support seems to be the right way to make statistics accessible to students. The recommendation is to take students&apos; notions into account when preparing statistical courses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    2336-2375

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    258-269

  • Kód UT WoS článku

    000744194500006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85125946875