Aktivní učení v pokročilém vysokoškolském kurzu - Termodynamika a statistická fyzika
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10318354" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10318354 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aktivní učení v pokročilém vysokoškolském kurzu - Termodynamika a statistická fyzika
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá kurzem termodynamiky a statistické fyziky ve třetím ročníku VŠ, který jsme v uplynulém akademickém roce vyučovali metodami aktivního učení, zejména s využitím metody Peer Instruction. Podle uvedených principů byla pozměněna nejenom vlastní výuka, ale i zápočtové testy a zkouška. Dle výsledků a vlastních vyjádření studentů vedla tato změna k tomu, že studenty výuka více bavila a jejich pochopení problematiky bylo hlubší a dlouhodobější. V příspěvku je uveden stručný popis celého kurzu, zkušenosti z výuky a pohled studentů na výuku touto metodou.
Název v anglickém jazyce
Active learning in advance university course - thermodynamics and statistical physics
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the course of thermodynamics and statistical physics in the third year of university, which we tought using active learning teaching methods in the past academic year, especially using the methods of Peer Instruction. According to those principles we changed not only direct teaching, but also assessment. According to the results of students and their statements this change led to the fact that the students enjoyed learning more and understanding was deeper and long-lasting. The paper gives a brief description of the course, the experience of teaching and students' view on teaching this method.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Veletrh nápadá učitelů fyziky 20
ISBN
978-80-87343-58-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
142-149
Název nakladatele
Nakladatelství P3K s.r.o.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha, ČR
Datum konání akce
28. 8. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—