Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A COMPARISON OF STUDY RESULTS OF BUSINESS ENGLISH STUDENTS IN E-LEARNING AND FACE-TO-FACE COURSES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A55274" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:55274 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A COMPARISON OF STUDY RESULTS OF BUSINESS ENGLISH STUDENTS IN E-LEARNING AND FACE-TO-FACE COURSES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the comparison of results of students in the lessons of Business English e-learning course with face-to-face teaching at the Faculty of Economics and Management of the CULS in Prague. E-learning as a method of instruction refers to learning using technology, such as the Internet, CD-ROMs and portable devices. A current trend in university teaching is a particular focus on e-learning method of studies enhancing the quality and effectiveness of studies and self-studies. In the paper we have analysed the current state in the area of English for Specific Purposes (ESP) e-learning research, pointed out the results of a pilot ESP e-learning course in testing a control and an experimental group of students and results of questionnaires with views of students on e-learning. The paper focuses on the experimental verification of e-learning influence on the results of both groups of students. Online study material supports an interactive form of the teaching by means of multi

  • Název v anglickém jazyce

    A COMPARISON OF STUDY RESULTS OF BUSINESS ENGLISH STUDENTS IN E-LEARNING AND FACE-TO-FACE COURSES

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the comparison of results of students in the lessons of Business English e-learning course with face-to-face teaching at the Faculty of Economics and Management of the CULS in Prague. E-learning as a method of instruction refers to learning using technology, such as the Internet, CD-ROMs and portable devices. A current trend in university teaching is a particular focus on e-learning method of studies enhancing the quality and effectiveness of studies and self-studies. In the paper we have analysed the current state in the area of English for Specific Purposes (ESP) e-learning research, pointed out the results of a pilot ESP e-learning course in testing a control and an experimental group of students and results of questionnaires with views of students on e-learning. The paper focuses on the experimental verification of e-learning influence on the results of both groups of students. Online study material supports an interactive form of the teaching by means of multi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    1675

  • Strana od-do

    173-1847

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus