Learning ESP in face-to-face classes versus online courses: research results
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002425" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002425 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learning ESP in face-to-face classes versus online courses: research results
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents research results of the two-year pedagogical experiment comparing test scores in ESP taught either in the traditional face-to-face way of instruction, or via online courses in LMS Blackboard at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The received results prove there were no statistically significant differences in learners´knowledge in ESP in both approaches to teaching/learning. The results are also discussed from the point of student´s individual learning preferences, and finally, a proposal of a widely applicable approach is presented.
Název v anglickém jazyce
Learning ESP in face-to-face classes versus online courses: research results
Popis výsledku anglicky
This paper presents research results of the two-year pedagogical experiment comparing test scores in ESP taught either in the traditional face-to-face way of instruction, or via online courses in LMS Blackboard at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The received results prove there were no statistically significant differences in learners´knowledge in ESP in both approaches to teaching/learning. The results are also discussed from the point of student´s individual learning preferences, and finally, a proposal of a widely applicable approach is presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Applied social science (ICASS 2014) : proceedings from the 4th International conference
ISBN
978-1-61275-066-8
ISSN
2160-1070
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
438-442
Název nakladatele
Information engineering research institute
Místo vydání
Newark
Místo konání akce
Singapore
Datum konání akce
20. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000345566600078