The ESP Student as an Active and Autonomous Participant in the Language Learning Process (Class Experiment).
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00074767" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00074767 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The ESP Student as an Active and Autonomous Participant in the Language Learning Process (Class Experiment).
Popis výsledku v původním jazyce
This paper looks at teaching and learning method which helps students become active and autonomous participants in their own learning process and therefore helps to develop their communicative competence in real-life situations which is essential for students in the field of English for specific purposes. The research deals with Medical English communicative competence development at tertiary level. First it introduces the quantitative research method used ? experiment in vivo and explains how simulation method was used in teaching and learning process of experimental group. It describes experiment carried out in detail. Than it looks at drawbacks challenged during the course of experiment and finally introduces results in communicative competence development comparing experimental and control groups of ESP students.
Název v anglickém jazyce
The ESP Student as an Active and Autonomous Participant in the Language Learning Process (Class Experiment).
Popis výsledku anglicky
This paper looks at teaching and learning method which helps students become active and autonomous participants in their own learning process and therefore helps to develop their communicative competence in real-life situations which is essential for students in the field of English for specific purposes. The research deals with Medical English communicative competence development at tertiary level. First it introduces the quantitative research method used ? experiment in vivo and explains how simulation method was used in teaching and learning process of experimental group. It describes experiment carried out in detail. Than it looks at drawbacks challenged during the course of experiment and finally introduces results in communicative competence development comparing experimental and control groups of ESP students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Education and Languages in Europe, Bildung und Sprachen in Europa
ISBN
9783643505057
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
449-458
Název nakladatele
LIT Verlag
Místo vydání
Münster
Místo konání akce
PdF MU Brno
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000333716900047