Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The ESP Student as an Active and Autonomous Participant in the Language Learning Process (Class Experiment).

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00074767" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00074767 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The ESP Student as an Active and Autonomous Participant in the Language Learning Process (Class Experiment).

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper looks at teaching and learning method which helps students become active and autonomous participants in their own learning process and therefore helps to develop their communicative competence in real-life situations which is essential for students in the field of English for specific purposes. The research deals with Medical English communicative competence development at tertiary level. First it introduces the quantitative research method used ? experiment in vivo and explains how simulation method was used in teaching and learning process of experimental group. It describes experiment carried out in detail. Than it looks at drawbacks challenged during the course of experiment and finally introduces results in communicative competence development comparing experimental and control groups of ESP students.

  • Název v anglickém jazyce

    The ESP Student as an Active and Autonomous Participant in the Language Learning Process (Class Experiment).

  • Popis výsledku anglicky

    This paper looks at teaching and learning method which helps students become active and autonomous participants in their own learning process and therefore helps to develop their communicative competence in real-life situations which is essential for students in the field of English for specific purposes. The research deals with Medical English communicative competence development at tertiary level. First it introduces the quantitative research method used ? experiment in vivo and explains how simulation method was used in teaching and learning process of experimental group. It describes experiment carried out in detail. Than it looks at drawbacks challenged during the course of experiment and finally introduces results in communicative competence development comparing experimental and control groups of ESP students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education and Languages in Europe, Bildung und Sprachen in Europa

  • ISBN

    9783643505057

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    449-458

  • Název nakladatele

    LIT Verlag

  • Místo vydání

    Münster

  • Místo konání akce

    PdF MU Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000333716900047