Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

University students’ preferences and experience: Is there a role for the CLCOEL?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00104622" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00104622 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2331186X.2018.1542953" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2331186X.2018.1542953</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/2331186X.2018.1542953" target="_blank" >10.1080/2331186X.2018.1542953</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    University students’ preferences and experience: Is there a role for the CLCOEL?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite the development of English teaching pedagogies in schools and universities, many concerns are raised regarding the tensions between teachers’ practices and effectiveness of students’ learning have on students’ academic achievements. The aim of this study is to explore university students’ preferences and experiences in English learning and teaching process. Based on their preferences and experiences, an innovative concept model of the Communicative Language Community of English Learners “CLCOEL” was introduced for the benefit of learners in both real learning environment and virtual environment. The findings not only provide recommendations for policy decision makers and practice in China but also for those who are teaching and learning English with Confucian-heritage cultural backgrounds in a similar context.

  • Název v anglickém jazyce

    University students’ preferences and experience: Is there a role for the CLCOEL?

  • Popis výsledku anglicky

    Despite the development of English teaching pedagogies in schools and universities, many concerns are raised regarding the tensions between teachers’ practices and effectiveness of students’ learning have on students’ academic achievements. The aim of this study is to explore university students’ preferences and experiences in English learning and teaching process. Based on their preferences and experiences, an innovative concept model of the Communicative Language Community of English Learners “CLCOEL” was introduced for the benefit of learners in both real learning environment and virtual environment. The findings not only provide recommendations for policy decision makers and practice in China but also for those who are teaching and learning English with Confucian-heritage cultural backgrounds in a similar context.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_027%2F0008360" target="_blank" >EF16_027/0008360: Postdoc@MUNI</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cogent Education

  • ISSN

    2331-186X

  • e-ISSN

    2331-186X

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    NO - Norské království

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1-13

  • Kód UT WoS článku

    000449087300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85060949221