Assesment of individual learning style preferences in Blackboard Environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001331" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001331 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assesment of individual learning style preferences in Blackboard Environment
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, the Felder-Silverman learning styles inventory was administered to students of two different disciplines, Management of Tourism and Applied Informatics, at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. Descriptive statistics identified that students do vary in their preference for particular learning styles with a great variety of learning style preferences distributed among the sample groups of students. A large number of students showed mild preference to Active, Visual and Sequential learning styles. On the other hand, there is a large group of students displaying a strong preference to Sensing learning style dimension. Implications for Professional English language teachers are that it is important to be aware of varied needs of learners and to respond flexibly by implementing a broad range of teaching methods into the educational environment, including on-line courses in Blackboard.
Název v anglickém jazyce
Assesment of individual learning style preferences in Blackboard Environment
Popis výsledku anglicky
In this paper, the Felder-Silverman learning styles inventory was administered to students of two different disciplines, Management of Tourism and Applied Informatics, at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. Descriptive statistics identified that students do vary in their preference for particular learning styles with a great variety of learning style preferences distributed among the sample groups of students. A large number of students showed mild preference to Active, Visual and Sequential learning styles. On the other hand, there is a large group of students displaying a strong preference to Sensing learning style dimension. Implications for Professional English language teachers are that it is important to be aware of varied needs of learners and to respond flexibly by implementing a broad range of teaching methods into the educational environment, including on-line courses in Blackboard.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and responsibility in education 2013 : proceedings
ISBN
978-80-213-2378-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
105-111
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
6. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000327802000013