Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assesment of individual learning style preferences in Blackboard Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001331" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001331 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assesment of individual learning style preferences in Blackboard Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, the Felder-Silverman learning styles inventory was administered to students of two different disciplines, Management of Tourism and Applied Informatics, at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. Descriptive statistics identified that students do vary in their preference for particular learning styles with a great variety of learning style preferences distributed among the sample groups of students. A large number of students showed mild preference to Active, Visual and Sequential learning styles. On the other hand, there is a large group of students displaying a strong preference to Sensing learning style dimension. Implications for Professional English language teachers are that it is important to be aware of varied needs of learners and to respond flexibly by implementing a broad range of teaching methods into the educational environment, including on-line courses in Blackboard.

  • Název v anglickém jazyce

    Assesment of individual learning style preferences in Blackboard Environment

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, the Felder-Silverman learning styles inventory was administered to students of two different disciplines, Management of Tourism and Applied Informatics, at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. Descriptive statistics identified that students do vary in their preference for particular learning styles with a great variety of learning style preferences distributed among the sample groups of students. A large number of students showed mild preference to Active, Visual and Sequential learning styles. On the other hand, there is a large group of students displaying a strong preference to Sensing learning style dimension. Implications for Professional English language teachers are that it is important to be aware of varied needs of learners and to respond flexibly by implementing a broad range of teaching methods into the educational environment, including on-line courses in Blackboard.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and responsibility in education 2013 : proceedings

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    105-111

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000327802000013