Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Variations and Frequencies in Learning Styles in a Group of Czech English as Foreign Language Learners

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003470" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003470 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/15:50003470

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.738" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.738</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.738" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.04.738</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Variations and Frequencies in Learning Styles in a Group of Czech English as Foreign Language Learners

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper are the authors presenting the results of the Specific Research Project in the frame of which the Feldeŕs learning styles inventory was administered to students who were non-English native speakers. This research is part of one of the authors dissertation which deals with dichotomous learning style preferences and their reflection in teaching professional English at bachelor studies of Tourism Management at Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. Descriptive statistics identified that participants do vary in their preference for particular learning style with a great variety of learning style preferences. The Index of learning styles (ILS) was installed in BB Professional English language on-line courses and it was distributed among the sample group of 223 students of Tourism Management. The results were used to improve the instructions in the e-course of professional English language in Blackboard learning environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Variations and Frequencies in Learning Styles in a Group of Czech English as Foreign Language Learners

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper are the authors presenting the results of the Specific Research Project in the frame of which the Feldeŕs learning styles inventory was administered to students who were non-English native speakers. This research is part of one of the authors dissertation which deals with dichotomous learning style preferences and their reflection in teaching professional English at bachelor studies of Tourism Management at Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. Descriptive statistics identified that participants do vary in their preference for particular learning style with a great variety of learning style preferences. The Index of learning styles (ILS) was installed in BB Professional English language on-line courses and it was distributed among the sample group of 223 students of Tourism Management. The results were used to improve the instructions in the e-course of professional English language in Blackboard learning environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    60-66

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    28. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku