Assessment of individual learning style preferences with respect to the key language competences
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50002737" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50002737 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://authors.elsevier.com/sd/article/S1877042815001160" target="_blank" >http://authors.elsevier.com/sd/article/S1877042815001160</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.086" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.086</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessment of individual learning style preferences with respect to the key language competences
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the assessment of individual learning style preferences of students of two different disciplines, Management of Tourism and Applied Informatics, at Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. The Felder-Silverman learning styles inventory was administered to students in Professional English language course in the Blackboard learn environment to monitor and check students' proficiency of key language competences. Descriptive statistics identified that students do vary in their preference for particular learning style with a great variety of learning style preferences distributed among the sample groups of students. A large number of the students showed mild preference to Active, Visual and Sequential learning styles. On the other hand, there is a large group of students displaying a strong preference to Sensing learning style dimension. The key language competences defined by the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) ar
Název v anglickém jazyce
Assessment of individual learning style preferences with respect to the key language competences
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the assessment of individual learning style preferences of students of two different disciplines, Management of Tourism and Applied Informatics, at Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. The Felder-Silverman learning styles inventory was administered to students in Professional English language course in the Blackboard learn environment to monitor and check students' proficiency of key language competences. Descriptive statistics identified that students do vary in their preference for particular learning style with a great variety of learning style preferences distributed among the sample groups of students. A large number of the students showed mild preference to Active, Visual and Sequential learning styles. On the other hand, there is a large group of students displaying a strong preference to Sensing learning style dimension. The key language competences defined by the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) ar
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
40-48
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Kyrenia, Kypr
Datum konání akce
22. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—