Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-efficacy for learning vs ILS results in a group of English learning bachelor students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003539" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003539 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.548" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.548</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.548" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.07.548</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-efficacy for learning vs ILS results in a group of English learning bachelor students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main purpose of this paper is to investigate the relationship between learning style preferences and self-efficacy for learning in a group of bachelor students of Tourism Management at the University of Hradec Kralove. This study assessed if the specific learning style preferences of the university students, who took part in the research within lessons of professional English language, were associated with their self-efficacy for learning. The present study was applied in the winter semester of the2013-14 academic year among first and third year students. The data collection tool includes Felder's Index of learning style (ILS) and a research-made questionnaire of English lesson self-efficacy of students. Our results not only showed that there wasa significant positive relationship between all of the learning style preferences with academic English lesson self-efficacy of students, but they also provided a good foundation for English language teachers from the Department of Applie

  • Název v anglickém jazyce

    Self-efficacy for learning vs ILS results in a group of English learning bachelor students

  • Popis výsledku anglicky

    The main purpose of this paper is to investigate the relationship between learning style preferences and self-efficacy for learning in a group of bachelor students of Tourism Management at the University of Hradec Kralove. This study assessed if the specific learning style preferences of the university students, who took part in the research within lessons of professional English language, were associated with their self-efficacy for learning. The present study was applied in the winter semester of the2013-14 academic year among first and third year students. The data collection tool includes Felder's Index of learning style (ILS) and a research-made questionnaire of English lesson self-efficacy of students. Our results not only showed that there wasa significant positive relationship between all of the learning style preferences with academic English lesson self-efficacy of students, but they also provided a good foundation for English language teachers from the Department of Applie

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    563-570

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Antalya, Turkey

  • Datum konání akce

    16. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku