Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Understanding language learning acquisition based on research in language learning styles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00113054" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00113054 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://conference.pixel-online.net/ICT4LL/files/ict4ll/ed0012/FP/6203-LSK4281-FP-ICT4LL12.pdf" target="_blank" >https://conference.pixel-online.net/ICT4LL/files/ict4ll/ed0012/FP/6203-LSK4281-FP-ICT4LL12.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Understanding language learning acquisition based on research in language learning styles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a current research project on language learning styles or preferences, as they are called nowadays, focusing on students of a technical university in Brno, the Czech Republic. The project aims at identifying students´ English learning styles in order to innovate and adapt English lessons to match them. The main goal of the project is to understand how students of a technical university acquire language, taking into consideration their primary orientation on technical subjects. The research will use Ehrman and Leaver Questionnaire (2003) which identifies language learning styles based on psychological and personality types and traits.

  • Název v anglickém jazyce

    Understanding language learning acquisition based on research in language learning styles

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a current research project on language learning styles or preferences, as they are called nowadays, focusing on students of a technical university in Brno, the Czech Republic. The project aims at identifying students´ English learning styles in order to innovate and adapt English lessons to match them. The main goal of the project is to understand how students of a technical university acquire language, taking into consideration their primary orientation on technical subjects. The research will use Ehrman and Leaver Questionnaire (2003) which identifies language learning styles based on psychological and personality types and traits.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    12th International Conference Innovation in Language Learning

  • ISBN

    9788885813809

  • ISSN

    2384-9509

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    256-260

  • Název nakladatele

    Filodiritto Editore

  • Místo vydání

    Bologna

  • Místo konání akce

    Florencie

  • Datum konání akce

    14. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku