Developing English learning skills in Blackboard virtual learning environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003538" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003538 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.541" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.541</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.541" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.07.541</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Developing English learning skills in Blackboard virtual learning environment
Popis výsledku v původním jazyce
Enhancing university students' ability to learn foreign/second language through learning styles preference-based instruction (LSPBI) is the focus of this paper. The Felder-Solomon Index of Learning Styles (ILS) was administered to a group of 223 bachelorstudents of Tourism Management to detect learning style preferences. Descriptive statistics identified that our students do vary in their preference for particular learning styles with a great variety of learning style preferences. Nevertheless, a largenumber of students showed mild preference to Visual and Sensing learning styles. Based on the fact that most of the students appear to be visuals and sensors, new relevant study materials were implemented into the professional English language course inBB with the aim to enable students to become more involved, effective and efficient foreign language learners. The latest questionnaire results prove that students highly appreciate and prioritize the innovated study materials in BB.
Název v anglickém jazyce
Developing English learning skills in Blackboard virtual learning environment
Popis výsledku anglicky
Enhancing university students' ability to learn foreign/second language through learning styles preference-based instruction (LSPBI) is the focus of this paper. The Felder-Solomon Index of Learning Styles (ILS) was administered to a group of 223 bachelorstudents of Tourism Management to detect learning style preferences. Descriptive statistics identified that our students do vary in their preference for particular learning styles with a great variety of learning style preferences. Nevertheless, a largenumber of students showed mild preference to Visual and Sensing learning styles. Based on the fact that most of the students appear to be visuals and sensors, new relevant study materials were implemented into the professional English language course inBB with the aim to enable students to become more involved, effective and efficient foreign language learners. The latest questionnaire results prove that students highly appreciate and prioritize the innovated study materials in BB.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
517-524
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Antalya, Turkey
Datum konání akce
16. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—