Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing English learning skills in Blackboard virtual learning environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003538" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003538 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.541" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.541</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.541" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.07.541</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing English learning skills in Blackboard virtual learning environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Enhancing university students' ability to learn foreign/second language through learning styles preference-based instruction (LSPBI) is the focus of this paper. The Felder-Solomon Index of Learning Styles (ILS) was administered to a group of 223 bachelorstudents of Tourism Management to detect learning style preferences. Descriptive statistics identified that our students do vary in their preference for particular learning styles with a great variety of learning style preferences. Nevertheless, a largenumber of students showed mild preference to Visual and Sensing learning styles. Based on the fact that most of the students appear to be visuals and sensors, new relevant study materials were implemented into the professional English language course inBB with the aim to enable students to become more involved, effective and efficient foreign language learners. The latest questionnaire results prove that students highly appreciate and prioritize the innovated study materials in BB.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing English learning skills in Blackboard virtual learning environment

  • Popis výsledku anglicky

    Enhancing university students' ability to learn foreign/second language through learning styles preference-based instruction (LSPBI) is the focus of this paper. The Felder-Solomon Index of Learning Styles (ILS) was administered to a group of 223 bachelorstudents of Tourism Management to detect learning style preferences. Descriptive statistics identified that our students do vary in their preference for particular learning styles with a great variety of learning style preferences. Nevertheless, a largenumber of students showed mild preference to Visual and Sensing learning styles. Based on the fact that most of the students appear to be visuals and sensors, new relevant study materials were implemented into the professional English language course inBB with the aim to enable students to become more involved, effective and efficient foreign language learners. The latest questionnaire results prove that students highly appreciate and prioritize the innovated study materials in BB.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    517-524

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Antalya, Turkey

  • Datum konání akce

    16. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku