Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes of Learning styles in E-larning Course at Faculty of Sport Studies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F08%3A00034154" target="_blank" >RIV/00216224:14510/08:00034154 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes of Learning styles in E-larning Course at Faculty of Sport Studies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In our experiment we applied Vermunts questionnaire of Inventory of Learning Styles in e-learning course -Prescription of Physic Activities in Diseases and Disabilities. In this article we aimed to distinctness in access to learning styles between 2 groups of students. Experimental group: 46 students used in education e-learning course. And control group with classical way of face-to-face teaching with 51 students. There are combinations of 4 elements: cognitive processing strategies-cognition, metacognitive regulation strategies-metacognition, conceptions of learning-views about teaching and learning, and learning orientations-motivation. For comparison between two groups we used these statistical methods: t-test and Pearson correlation coefficients and Cohens d-size of effect. In conclusion there is discussion about our findings: changes of learning styles and comparison of two groups and our recommendations for designers of e-learning courses.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes of Learning styles in E-larning Course at Faculty of Sport Studies

  • Popis výsledku anglicky

    In our experiment we applied Vermunts questionnaire of Inventory of Learning Styles in e-learning course -Prescription of Physic Activities in Diseases and Disabilities. In this article we aimed to distinctness in access to learning styles between 2 groups of students. Experimental group: 46 students used in education e-learning course. And control group with classical way of face-to-face teaching with 51 students. There are combinations of 4 elements: cognitive processing strategies-cognition, metacognitive regulation strategies-metacognition, conceptions of learning-views about teaching and learning, and learning orientations-motivation. For comparison between two groups we used these statistical methods: t-test and Pearson correlation coefficients and Cohens d-size of effect. In conclusion there is discussion about our findings: changes of learning styles and comparison of two groups and our recommendations for designers of e-learning courses.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2008 Proceedings

  • ISBN

    978-84-612-5091-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development

  • Místo vydání

    Madrid, Španělsko

  • Místo konání akce

    Madrid, Španělsko

  • Datum konání akce

    17. 11. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku