On the Problem of Categorizing Students Based on Their Cognitive Styles and Teaching Strategies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003469" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003469 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815005509" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815005509</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.513" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.513</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On the Problem of Categorizing Students Based on Their Cognitive Styles and Teaching Strategies
Popis výsledku v původním jazyce
The research determines different types of students according to their dominant cognitive learning styles. We are focused on the students of Russian language at high school, acquiring statistical representation of various typological groups we cluster the students into to verify whether the development of metacognitive skills does improve the efficiency of learning foreign languages. The research includes a survey based on the works by Howard Gardner and others. We categorize students according to their dominant cognitive learning styles and corresponding teaching strategies. Two hundred respondents were included in the survey. The paper also provides a historical background of the subject.
Název v anglickém jazyce
On the Problem of Categorizing Students Based on Their Cognitive Styles and Teaching Strategies
Popis výsledku anglicky
The research determines different types of students according to their dominant cognitive learning styles. We are focused on the students of Russian language at high school, acquiring statistical representation of various typological groups we cluster the students into to verify whether the development of metacognitive skills does improve the efficiency of learning foreign languages. The research includes a survey based on the works by Howard Gardner and others. We categorize students according to their dominant cognitive learning styles and corresponding teaching strategies. Two hundred respondents were included in the survey. The paper also provides a historical background of the subject.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
"578-587"
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
AMSTERDAM, NETHERLANDS
Místo konání akce
Chicago, IL
Datum konání akce
3. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380487100086