Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the Problem of Categorizing Students Based on Their Cognitive Styles and Teaching Strategies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003469" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003469 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815005509" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815005509</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.513" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.513</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Problem of Categorizing Students Based on Their Cognitive Styles and Teaching Strategies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research determines different types of students according to their dominant cognitive learning styles. We are focused on the students of Russian language at high school, acquiring statistical representation of various typological groups we cluster the students into to verify whether the development of metacognitive skills does improve the efficiency of learning foreign languages. The research includes a survey based on the works by Howard Gardner and others. We categorize students according to their dominant cognitive learning styles and corresponding teaching strategies. Two hundred respondents were included in the survey. The paper also provides a historical background of the subject.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Problem of Categorizing Students Based on Their Cognitive Styles and Teaching Strategies

  • Popis výsledku anglicky

    The research determines different types of students according to their dominant cognitive learning styles. We are focused on the students of Russian language at high school, acquiring statistical representation of various typological groups we cluster the students into to verify whether the development of metacognitive skills does improve the efficiency of learning foreign languages. The research includes a survey based on the works by Howard Gardner and others. We categorize students according to their dominant cognitive learning styles and corresponding teaching strategies. Two hundred respondents were included in the survey. The paper also provides a historical background of the subject.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    "578-587"

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    AMSTERDAM, NETHERLANDS

  • Místo konání akce

    Chicago, IL

  • Datum konání akce

    3. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380487100086