Kognitivní styl, studijní styl a místo kontroly osobnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00022313" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00022313 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kognitivní styl, studijní styl a místo kontroly osobnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem naší práce bylo teoretické a experimentální prozkoumání vzájemných vztahů mezi kognitivním stylem a studijním stylem, přičemž vycházíme ze zjištění, že studijní styly mají osobnostní složku, která se do tohoto vztahu promítá a může ho určovat. Prostřednictvím tří hlavních výzkumných metod (Witkinova GEFT, Rotterova LOC a Schmeckova et al. ILP) jsme v roce 2004 vyšetřili soubor 195 z.o., který byl tvořen středoškoláky a vysokoškoláky, muži i ženami. Především se ukázalo, že kognitivní styl charakterizovaný závislostí/nezávislostí na poli je výhodný pro řadu faktorů studijního stylu zvláště ve své polaritě nezávislosti, kdy jsou lidé více schopni pracovat tvořivě, iniciativně, se subjektivní angažovaností a rozumovým zaujetím. Faktem zůstává, že úspěšný studijní styl může být i u osob závislých na poli, kteří pasivně, mechanicky a se submisivními přístupy plní studijní úkoly. Určitou úlohu v našich zjištěních hraje asi také ta skutečnost, že naše z.o. byly studenti, kteří mohou mít
Název v anglickém jazyce
Cognitive style, learning style and locus of control of personality
Popis výsledku anglicky
The work aims at the theoretical and experimental research of mutual relations between cognitive and learning styles. The author comes out with the assertion that learning styles should include a personality element which reflects and can determine this.Implementing three main research methods: Witkins GEFT, Rotters LOC, and Schmeck et al.s ILP the author surveyed in 2004 a file of 195 respondents - secondary and university students, both male and female ones. Particularly, it turned out that the cognitive style, which is characterized by the field dependence/independence, is convenient for various learning style factors, especially in its polarity of independence, when people are able to work in a creative and initiative way, with personal commitmentand sensible keenness. It a fact that a good learning style can be successfully implemented even by field-dependent persons whose approach to the fulfilment of their study assignments is submissive, passive and/or mechanical. A certain r
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Československá psychologie
ISSN
0009-062X
e-ISSN
—
Svazek periodika
LI
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
238-252
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—