Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-learning in English and German language teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003554" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003554 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ac.els-cdn.com/S187704281504553X/1-s2.0-S187704281504553X-main.pdf?_tid=88ff9fd6-7e69-11e5-b82d-00000aacb35f&acdnat=1446142924_2399c0630b2a43d0bf14e2931d339aee" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S187704281504553X/1-s2.0-S187704281504553X-main.pdf?_tid=88ff9fd6-7e69-11e5-b82d-00000aacb35f&acdnat=1446142924_2399c0630b2a43d0bf14e2931d339aee</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.542" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.07.542</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-learning in English and German language teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    For many years, we have been using on-line courses in teaching English and German languages. After several years of validation of courses that we created, we tried a small study, to demonstrat e how effective the use of ICT in teaching. Our courses repres ent the sum of learning materials to support students' motivation in learning a foreign language and to enable control of their own results in the study. The aim of research was to identify the relationship of students to new methods of teaching, how often th ey use ICT to study the English and German languages and finally to determine with what level of knowledge of English and German students come from high schools and how their knowledge improves after one semester. To identify the relationship ofstudents to ICT and to determine students' views on teaching supported by ICT, we used the method of questionnaire. All questions were closed and offered a choice of several options. On the grounds of didactical survey and its results, we

  • Název v anglickém jazyce

    E-learning in English and German language teaching

  • Popis výsledku anglicky

    For many years, we have been using on-line courses in teaching English and German languages. After several years of validation of courses that we created, we tried a small study, to demonstrat e how effective the use of ICT in teaching. Our courses repres ent the sum of learning materials to support students' motivation in learning a foreign language and to enable control of their own results in the study. The aim of research was to identify the relationship of students to new methods of teaching, how often th ey use ICT to study the English and German languages and finally to determine with what level of knowledge of English and German students come from high schools and how their knowledge improves after one semester. To identify the relationship ofstudents to ICT and to determine students' views on teaching supported by ICT, we used the method of questionnaire. All questions were closed and offered a choice of several options. On the grounds of didactical survey and its results, we

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    525-529

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Antalya - Turkey

  • Datum konání akce

    16. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku