Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

eLearning and its use for grammar practicing in foreign languages teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50005619" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50005619 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICDIM.2016.7829767" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICDIM.2016.7829767</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICDIM.2016.7829767" target="_blank" >10.1109/ICDIM.2016.7829767</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    eLearning and its use for grammar practicing in foreign languages teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays the use of ICT and especially online teaching became common part of education. Also at our Faculty we have been using ICT for many years. The first online courses of German we created in 2003 and we have been continuously improving and developing them since that time. After several years of validation of courses that we created, we tried a small study, to demonstrate how effective the use of ICT in teaching is. The aim of research was to identify the relationship of students to new methods of teaching, how often they use ICT to study the German language and finally to determine with what level of knowledge of foreign languages students come from high schools and how their knowledge improves after one semester.

  • Název v anglickém jazyce

    eLearning and its use for grammar practicing in foreign languages teaching

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays the use of ICT and especially online teaching became common part of education. Also at our Faculty we have been using ICT for many years. The first online courses of German we created in 2003 and we have been continuously improving and developing them since that time. After several years of validation of courses that we created, we tried a small study, to demonstrate how effective the use of ICT in teaching is. The aim of research was to identify the relationship of students to new methods of teaching, how often they use ICT to study the German language and finally to determine with what level of knowledge of foreign languages students come from high schools and how their knowledge improves after one semester.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2016 Eleventh International Conference on Digital Information Management (ICDIM)

  • ISBN

    978-1-5090-2641-8

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    21-24

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Porto

  • Místo konání akce

    Porto

  • Datum konání akce

    19. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000398535200004