Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj komunikačních dovedností v české mateřské škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10445045" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10445045 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=CPkaiuDBx-" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=CPkaiuDBx-</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj komunikačních dovedností v české mateřské škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek přináší výsledky výzkumu, který mapoval frekvenci aktivit zaměřených na jazykový rozvoj dětí v českých mateřských školách. Učitelky a zároveň studentky učitelství pro mateřské školy v kombinované formě odpovídaly formou dotazníku, kterým jazykově orientovaným aktivitám se v mateřské škole věnují. Respondentky také udávaly příklady konkrétních aktivit. Bylo zjištěno, že dostatečný prostor mají cvičení zaměřená na výslovnost a tvorbu souvislých jazykových projevů, dále je dostatečná pozornost věnována čtenářské pregramotnosti. Nejvíce se učitelky věnují rozvoji pragmatických aspektů (zdvořilosti, řečové etiketě). Naopak nejméně prostoru je věnováno rozvoji gramatické kompetence, především morfologii. Na tuto skutečnost budou reagovat fakulty v přípravě učitelů pro mateřské školy a zaměří se více na rozvoj této kompetence.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Communication Skills in the Czech Kindergarten

  • Popis výsledku anglicky

    The article brings results of the research mapping frequency of activities oriented at language development in pre-school education. Kindergarten teachers studying teaching at pre-school levels in combined form filled in the questionnaire mapping the language activities which they do with children in the kindergarten. They also provided examples of the activities. It was found that pronunciation and forming coherent spoken texts are practised with sufficient frequency, also reading pre-literacy was frequently being developed. The most frequent were activities oriented at pragmatic aspects (politeness, language etiquette). On the other hand, grammatical competence, mostly morphology, received less attention. Faculties preparing teachers will concentrate more on grammatical competence development in their curriculum.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

    2571-0400

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    116-131

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus