Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SPONTANEOUS CORRECTION PROCESSES IN PRE-MATHEMATICAL LITERACY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10447758" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10447758 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SPONTANEOUS CORRECTION PROCESSES IN PRE-MATHEMATICAL LITERACY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A child ready to start school attendance may not be developed in all the areas on which the process of learning school mathematics is based. One of these areas is work with an error. The research presented here study examined whether and under what conditions a child aged 5-6.5 years spontaneously corrects what they do in kindergarten as part of the development of pre-mathematical literacy. We assume that it is still difficult for children at this age to identify an error in their own activities spontaneously and then correct it. We are aware of the fact that the child&apos;s reaction can be indirectly influenced by their environment (the concept of education at home, in kindergarten). The set of observed activities and analysed below was solved by the child individually, the communication was gestural, manipulative or graphical. The child did not necessarily always speak. The monitored samples for each activity differed in size according to the focus of the activity (from 190 to 400 children). The data collected within a period of 10 years showed that there were three basic types of reactions and also different types of corrections.

  • Název v anglickém jazyce

    SPONTANEOUS CORRECTION PROCESSES IN PRE-MATHEMATICAL LITERACY

  • Popis výsledku anglicky

    A child ready to start school attendance may not be developed in all the areas on which the process of learning school mathematics is based. One of these areas is work with an error. The research presented here study examined whether and under what conditions a child aged 5-6.5 years spontaneously corrects what they do in kindergarten as part of the development of pre-mathematical literacy. We assume that it is still difficult for children at this age to identify an error in their own activities spontaneously and then correct it. We are aware of the fact that the child&apos;s reaction can be indirectly influenced by their environment (the concept of education at home, in kindergarten). The set of observed activities and analysed below was solved by the child individually, the communication was gestural, manipulative or graphical. The child did not necessarily always speak. The monitored samples for each activity differed in size according to the focus of the activity (from 190 to 400 children). The data collected within a period of 10 years showed that there were three basic types of reactions and also different types of corrections.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTERNATIONAL SYMPOSIUM ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHING

  • ISBN

    978-80-7603-260-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    251-261

  • Název nakladatele

    CHARLES UNIV PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAHA 1

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    22. 8. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000853246900026