The Identification of Girls’ Attitudes to STEM via Science Camp “Lab Technology and Everyday Life Consumption“
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10448959" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10448959 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Identification of Girls’ Attitudes to STEM via Science Camp “Lab Technology and Everyday Life Consumption“
Popis výsledku v původním jazyce
The "Lab Technology and Everyday Life Consumption" a two-day science camp is one of the national activities of the European project Empower Girls to Embrace their Digital and Entrepreneurial Potential (GEM), which aims to promote the interest of girls aged 12 to 16 in STEM and the related field of ICT in the Czech Republic. In this paper, we focus on the description of preparation, implementation, and evaluation of the camp, as well as on the results of the evaluation of girls' attitudes identified in questionnaire surveys conducted in two runs, which took place at the Department of Chemistry and Chemistry Education, Faculty of Education, Charles University at the end of August and October.
Název v anglickém jazyce
The Identification of Girls’ Attitudes to STEM via Science Camp “Lab Technology and Everyday Life Consumption“
Popis výsledku anglicky
The "Lab Technology and Everyday Life Consumption" a two-day science camp is one of the national activities of the European project Empower Girls to Embrace their Digital and Entrepreneurial Potential (GEM), which aims to promote the interest of girls aged 12 to 16 in STEM and the related field of ICT in the Czech Republic. In this paper, we focus on the description of preparation, implementation, and evaluation of the camp, as well as on the results of the evaluation of girls' attitudes identified in questionnaire surveys conducted in two runs, which took place at the Department of Chemistry and Chemistry Education, Faculty of Education, Charles University at the end of August and October.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PBE 2021 - Project-based Education and Other Student-activation Strategies and Issues in Science Education XIX. - Conference Proceedings
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
114-125
Název nakladatele
Charles University, Faculty of Education
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
4. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
001328097100013