Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Identification of Girls’ Attitudes to STEM via Science Camp “Lab Technology and Everyday Life Consumption“

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10448959" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10448959 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Identification of Girls’ Attitudes to STEM via Science Camp “Lab Technology and Everyday Life Consumption“

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The &quot;Lab Technology and Everyday Life Consumption&quot; a two-day science camp is one of the national activities of the European project Empower Girls to Embrace their Digital and Entrepreneurial Potential (GEM), which aims to promote the interest of girls aged 12 to 16 in STEM and the related field of ICT in the Czech Republic. In this paper, we focus on the description of preparation, implementation, and evaluation of the camp, as well as on the results of the evaluation of girls&apos; attitudes identified in questionnaire surveys conducted in two runs, which took place at the Department of Chemistry and Chemistry Education, Faculty of Education, Charles University at the end of August and October.

  • Název v anglickém jazyce

    The Identification of Girls’ Attitudes to STEM via Science Camp “Lab Technology and Everyday Life Consumption“

  • Popis výsledku anglicky

    The &quot;Lab Technology and Everyday Life Consumption&quot; a two-day science camp is one of the national activities of the European project Empower Girls to Embrace their Digital and Entrepreneurial Potential (GEM), which aims to promote the interest of girls aged 12 to 16 in STEM and the related field of ICT in the Czech Republic. In this paper, we focus on the description of preparation, implementation, and evaluation of the camp, as well as on the results of the evaluation of girls&apos; attitudes identified in questionnaire surveys conducted in two runs, which took place at the Department of Chemistry and Chemistry Education, Faculty of Education, Charles University at the end of August and October.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PBE 2021 - Project-based Education and Other Student-activation Strategies and Issues in Science Education XIX. - Conference Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    114-125

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Education

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    4. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    001328097100013