Environmentální gramotnost žáků úrovně ISCED 2 v České republice, Slovensku, Polsku, Německu a Rakousku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10443215" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10443215 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://vydavatelstvi.pedf.cuni.cz/index.php/2022/04/30/environmentalni-gramotnost-zaku/" target="_blank" >https://vydavatelstvi.pedf.cuni.cz/index.php/2022/04/30/environmentalni-gramotnost-zaku/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Environmentální gramotnost žáků úrovně ISCED 2 v České republice, Slovensku, Polsku, Německu a Rakousku
Popis výsledku v původním jazyce
Environmentální gramotnost reprezentuje míru environmentálních znalostí, proenvironmentálních postojů, senzitivity a environmentálně odpovědného chování. V rámci předkládaného výzkumu byl pomocí autorského nástroje analyzován vztah mezi dimenzemi environmentální gramotnosti a identifikovány její signifikantní determinanty. Výsledky se ve všech zemích téměř shodovaly. Mezi environmentálními postoji, senzitivitou a jednáním byl prokázán středně silný pozitivní vztah, na rozdíl od znalostí. Analýzy ukázaly, že environmentální gramotnost významně determinují pohlaví, ročník a volnočasové aktivity, a to pobyt v přírodě.
Název v anglickém jazyce
Environmental Literacy of ISCED 2 Pupils in the Czech Republic, Slovakia, Poland, Germany and Austria
Popis výsledku anglicky
Environmental literacy represents a measure of environmental knowledge, pro-environmental attitudes, sensitivity and environmentally responsible behaviour. In the present research, the relationship between the dimensions of environmental literacy was analyzed using the author's instrument and its significant determinants were identified. The results were almost identical in all countries. A moderate positive relationship was found between environmental attitudes, sensitivity and behaviour, in contrast to knowledge. Analyses showed that gender, year of study and leisure activities, namely being in nature, significantly determined environmental literacy.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7603-334-4
Počet stran knihy
234
Název nakladatele
Vydavatelství PedF UK
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—