Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmentální gramotnost žáků úrovně ISCED 2 v České republice, Slovensku, Polsku, Německu a Rakousku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10443215" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10443215 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://vydavatelstvi.pedf.cuni.cz/index.php/2022/04/30/environmentalni-gramotnost-zaku/" target="_blank" >https://vydavatelstvi.pedf.cuni.cz/index.php/2022/04/30/environmentalni-gramotnost-zaku/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Environmentální gramotnost žáků úrovně ISCED 2 v České republice, Slovensku, Polsku, Německu a Rakousku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Environmentální gramotnost reprezentuje míru environmentálních znalostí, proenvironmentálních postojů, senzitivity a environmentálně odpovědného chování. V rámci předkládaného výzkumu byl pomocí autorského nástroje analyzován vztah mezi dimenzemi environmentální gramotnosti a identifikovány její signifikantní determinanty. Výsledky se ve všech zemích téměř shodovaly. Mezi environmentálními postoji, senzitivitou a jednáním byl prokázán středně silný pozitivní vztah, na rozdíl od znalostí. Analýzy ukázaly, že environmentální gramotnost významně determinují pohlaví, ročník a volnočasové aktivity, a to pobyt v přírodě.

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental Literacy of ISCED 2 Pupils in the Czech Republic, Slovakia, Poland, Germany and Austria

  • Popis výsledku anglicky

    Environmental literacy represents a measure of environmental knowledge, pro-environmental attitudes, sensitivity and environmentally responsible behaviour. In the present research, the relationship between the dimensions of environmental literacy was analyzed using the author&apos;s instrument and its significant determinants were identified. The results were almost identical in all countries. A moderate positive relationship was found between environmental attitudes, sensitivity and behaviour, in contrast to knowledge. Analyses showed that gender, year of study and leisure activities, namely being in nature, significantly determined environmental literacy.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7603-334-4

  • Počet stran knihy

    234

  • Název nakladatele

    Vydavatelství PedF UK

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy