Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmental literacy of lower secondary school pupils in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F22%3A43896918" target="_blank" >RIV/44555601:13440/22:43896918 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/22:10443484

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00219266.2022.2067213" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00219266.2022.2067213</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00219266.2022.2067213" target="_blank" >10.1080/00219266.2022.2067213</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Environmental literacy of lower secondary school pupils in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Environmental literacy is represented by levels of environmental knowledge, attitudes, sensitivity and environmentally responsible behaviour. In this study, the relationship between these components of environmental literacy and their relationship with possible determinants (gender, outdoor activities) were tested. An analytical tool developed by the author was applied and the data were analysed by Structural Equation Modelling (SEM). The results of the study provide evidence of a relatively close relationship between environmental attitudes, sensitivity and responsible environmental behaviour. Similarly, a significant link between environmental literacy and outdoor activities was also demonstrated. In the case of gender, differences in Attitudes, Sensitivity, Behaviour and Outdoor Activities were identified, with girls achieving higher values.

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental literacy of lower secondary school pupils in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Environmental literacy is represented by levels of environmental knowledge, attitudes, sensitivity and environmentally responsible behaviour. In this study, the relationship between these components of environmental literacy and their relationship with possible determinants (gender, outdoor activities) were tested. An analytical tool developed by the author was applied and the data were analysed by Structural Equation Modelling (SEM). The results of the study provide evidence of a relatively close relationship between environmental attitudes, sensitivity and responsible environmental behaviour. Similarly, a significant link between environmental literacy and outdoor activities was also demonstrated. In the case of gender, differences in Attitudes, Sensitivity, Behaviour and Outdoor Activities were identified, with girls achieving higher values.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Biological Education

  • ISSN

    0021-9266

  • e-ISSN

    2157-6009

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    "neuvedeno"

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    "nestrankovano"

  • Kód UT WoS článku

    000787631300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85129635849