Distanční výuka z pohledu žáků 2. stupně základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10445954" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10445954 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LPgo1mTqVT" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LPgo1mTqVT</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Distanční výuka z pohledu žáků 2. stupně základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Empirické šetření si klade za cíl prozkoumat pole názorů žáků na distanční výuku v době pandemie onemocnění covid-19 a karantény, vymezit a identifi kovat užitečnost výuky ve specifických podmínkách z pohledu žáků. Článek předkládá výsledky kvalitativní výzkumné sondy zaměřené na žákovské vnímání a hodnocení distanční výuky od října 2020 do května 2021, a to především v porovnání s výukou prezenční, jež distanční výuce předcházela a poté na ni navazovala. Žáci druhého stupně základní školy byli po návratu do školy vyzváni, aby písemně odpověděli na otázky týkající se jejich vnímání právě skončeného distančního vyučování. Při otevřeném kódování bylo identifikováno a interpretováno několik základních témat, která se ve výpovědích opakovala. Tyto vynořující se okruhy témat poskytly poměrně detailní náhled na to, jak děti na výrazné především formální, ale i obsahové změny ve vyučování nahlížely. Závěry pomáhají vymezit a identifikovat kvalitu výuky ve specifických podmínkách z pohledu těch, na něž je výuka zacílena - žáků samotných.
Název v anglickém jazyce
Distance Education from Lower Secondary Students' Point of View
Popis výsledku anglicky
This empirical survey aims to explore the field of students' views on distance education at a time of inevitable societal change resulting from the COVID-19 pandemic and quarantine. The paper presents the results of a qualitative research study focused on pupils' perception and evaluation of distance learning from October 2020 to May 2021, especially in comparison with classroom learning, which preceded distance learning and then followed it. Eighty-six lower secondary students were given a written task after coming to school; they answered questions concerning their perception of the distance education that had just finished. By means of open coding, several basic topics which were repeated in the statements were identified and interpreted. These emerging areas of topics provided a relatively detailed insight into how the children viewed significant changes in teaching, especially formal ones but also ones relating to content. The conclusions help to define and identify the quality of teaching in specific conditions from the point of view of those at whom teaching is aimed - the students themselves
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
72
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
255-278
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—