Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj vzdělávací oblasti Umění a kultura v kontextu Malé revize RVP ZV

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10446427" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10446427 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=bjn15HSWP1" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=bjn15HSWP1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj vzdělávací oblasti Umění a kultura v kontextu Malé revize RVP ZV

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výtvarná výchova si prošla od devadesátých let dramatickým vývojem, který jen zčásti souvisel s příchodem nových technologií. I přes nepříznivou situaci kolem časové dotace byla opět vystavena proměně vzdělávacího obsahu v důsledku malé revize. Co za celou proměnou stálo? Článek, který je zde představen se stává pomyslnou rekonstrukcí událostí, které vedly k malé revizi. Přináší propojenou strukturu klíčových jevů, které měly za následek redukci časové dotace vzdělávací oblasti Umění a kultura a proměnu obsahu Výtvarného oboru. Ta vzbudila v očích odborné veřejnosti výtvarné edukace rozpaky nad budoucím a nejasným vývojem celého oboru.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of the educational field of Art and Culture in the context of the Small Revisionin the context of RVP ZV

  • Popis výsledku anglicky

    Art education has undergone a dramatic development since the 1990s, which was only partly related to the advent of new technologies. Despite the unfavorable situation around the time allowance, it was again exposed to a change in the educational content as a result of a small revision. What was behind the whole transformation? The article presented here becomes an imaginary reconstruction of the events that led to a small revision. It brings an interconnected structure of key phenomena that resulted in a reduction of the time allowance of the educational area of Art and Culture and a change in the content of the Art Field. In the eyes of the professional public, it aroused embarrassment over the future and unclear development of the entire field.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    73-81

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus